معاون کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۴ هزار و ۳۱۰ مددجوی تحت حمایت استان در زمینه‌های مهارت‌آموزی، توسعه طرح‌های اشتغال، پایدارسازی، کارآفرینی و حرفه‌آموزی دانش‌آموزان در کلاس‌های آموزشی تحت آموزش قرار گرفته‌اند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد سیستان و بلوچستان، رمضان پودینه معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان  اظهار داشت: کمیته امداد یکی از دستگاه‌های مهم ایجاد اشتغال در بخش مشاغل خانگی و کسب و کار خرد بوده که حاصل آن خروج سالانه ۱۰ درصد مددجویان مستعد اشتغال از چرخه حمایت از طریق توانمندسازی است.

پودینه  افزود: واحد اشتغال و خودکفایی در مدیریت شهرستان‌ها پس از مشاوره و راهنمایی شغلی مددجویان نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزشی از قبیل: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، کارآفرینی، کاریابی، کارورزی، اجرای طرح اشتغال کارانگیزی و توان‌افزایی اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: مدت زمان برگزاری این کلاس‌ها بیشتر از یک ماه بوده و به صورت کوتاه مدت و بلند مدت در ۲۰۰ رشته شغلی با همکاری مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و آموزشگاه‌های آزاد در مرحله قبل از اشتغال و یا در حین آن برگزار می‌شود.

پودینه یادآور شد: آموزش دانش‌آموزان دبیرستانی و فرزندان بازمانده از تحصیل نیز یکی دیگر از اولویت‌های کمیته امداد بوده که با توانمندسازی فرزندان خانوار‌های تحت حمایت از ورود مجدد آن‌ها به چرخه فقر جلوگیری می‌کند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴ هزار و ۳۱۰ مددجوی سطح استان در رشته‌های مختلف کشاورزی، خدمات، صنایع‌دستی و حمل و نقل آموزش دیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سا‌ل جاری تشکیل ۶ هزار مددجو در دوره‌های آموزش مهارتی متناسب با نوع اشتغال شرکت می‌کنند، گفت: از ابتدای سال تاکنون از مجموع آموزش‌های ارائه شده ۲ هزار و ۶۸۲ نفر از بانوان و یک هزار و ۶۲۸ نفر از آقایان تحت حمایت بوده‌اند.

انتهای پیام/ع

آموزش مددجویان  استان در دوره‌های مهارتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار