مدیر جهاد کشاورزی لارستان از اجرای طرح آبیاری نوین در بیش از هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فرزاد قاسمی مدیر جهاد کشاورزی لارستان از اجرای طرح آبیاری نوین در یک هزار و ۵۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح گام مؤثر در جهت رفع مشکل آب و افزایش تولید و رونق کشاورزی است.

وی افزود: ۸۵ درصد هزینه‌های طرح به صورت بلاعوض توسط دولت و تنها ۱۵ درصد آن در قالب خود یاری توسط کشاورزان صورت می‌گیرد.

قاسمی بابیان اینکه با اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی مناسب کشاورزان را به اصلاح شیوه‌های آبیاری سنتی و بهره‌گیری از شبکه‌های آبیاری مدرن با اعطای تسهیلات ۸۵ درصد سوق داده‌شده‌اند، تصریح کرد: توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در حوزه کشاورزی باعث افزایش بهره‌وری از طریق افزایش دور آبیاری و افزایش سطح زیر کشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی لارستان توسعه سیستم‌های نوین آبیاری را باعث ارتقای بهره‌وری و مدیریت صحیح منابع محدود آب در تمامی فصول دانست و بیان کرد: استفاده از ظرفیت ایجادشده درزمینهٔ استفاده بهینه از آب با اجرای سیستم‌های آبیاری کم فشار و تحت فشار یکی از راه‌های احیاء باغات، نخیلات و منابع آبی شور این شهرستان است که با مشارکت کشاورزان و باغداران امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان در یک سال گذشته درخواست اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار در سطح یک هزار و ۸۱۰ هکتار را به این نهاد ارسال کرده‌اند که با بررسی و تأیید کمیته فنی آبیاری تحت فشار لارستان و اخذ تأییدیه از استان، یک هزار و ۵۵۰ هکتار اجرا و یک هزار و ۳۶۰ هکتار نیز در حال اجرا است، اضافه کرد: پیگیری برای اجرای سطح یک هزار و ۹۰۰ هکتار که تأییدیه لازم را دریافت کرده‌اند، در حال اقدام است.

قاسمی بابیان اینکه ۳۵ درصد اشتغال لارستان وابسته به بخش کشاورزی است، تصریح کرد: استفاده از روش‌های نوین آبیاری در این بخش برای بالا بردن میزان اشتغال‌زایی امری ضروری است.

مدیر جهاد کشاورزی لارستان همچنین از کسب مقام سوم این شهرستان در اجرای آبیاری نوین در سطح استان فارس خبر داد.
انتهای پیام/ر

اجرای سیستم آبیاری نوین در مزارع لارستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار