فرماندار ویژه شهرستان جهرم گفت: ترویج آبیاری هوشمند باعث صرفه جویی قابل توجه منابع آب و برق می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علیرضا صحرائیان فرماندار ویژه شهرستان جهرم در جلسه توجیهی چگونگی توسعه و ترویج فرهنگ استفاده از فناوری های نوین و آبیاری هوشمند در باغات و مزارع شهرستان جهرم گفت: دغدغه اصلی مسؤولان شهرستان، مصرف بی‌رویه آب، کاهش مخازن سفره‌های آب زیرزمینی و راهکار‌های مقابله با آن است.

وی افزود: همانگونه که تکنولوژی و علم روز دنیا پیشرفت محسوس و چشمگیری داشته لازم است ما نیز در راستای آبیاری نوین باغات تحولی عظیم ایجاد کنیم.

صحرئیان در خصوص کاهش مصرف آب با استفاده از فناوری‌های نوین آبیاری هوشنمد، بیان کرد: با اصلاح الگوی کشت، کنترل کشت‌های پرمصرف و تجهیز باغات به سیستم‌های نوین آبیاری، می‌توان مصرف آب کشاورزی را تا حدود ۶۰ درصد کاهش داد.

وی با اشاره به اینکه که این شهرستان باید به عنوان پایلوت کشوری در استفاده از این طرح معرفی شود، ادامه داد: هدف نهایی برای انجام این مهم، کمک در جهت کاهش مصرف آب و البته حفظ منابع آب برای نسل‌های آینده است.

صحرائیان اظهار داشت: منابع آب حق همه شهروندان است و استفاده نادرست از این منابع، تبعات ناخوشایندی را به دنبال دارد.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم به نقش مهم وجود آب در توسعه شهرستان جهرم اشاره کرد و تصریح کرد: رونق اقتصادی و توسعه شهرستان نیازمند وجود آب در منطقه است و با استفاده از طرح‌های آبیاری نوین کشاورزی و باغات می‌توان در مصرف آب صرفه‌جویی کرد.
انتهای پیام/ر

کاهش مصرف آب با استفاده از فناوری‌های نوین آبیاری هوشنمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار