استاندار کرمان با اشاره به راه اندازی دبیرخانه انجمن کرمانیان خارج از کشور در کرمان، گفت: علاقمند هستیم کرمانیان متخصص و متبحر را در ایران و خارج از ایران دور هم جمع نموده و در توسعه استان از آن ها یاری بجوئیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،علیرضا رزم حسینی  استاندار کرمان  در دیدار با استاد «مجتبی ملک زاده» عضو شورای ارزشیابی انجمن خوشنویسان ایران، از وی به عنوان یکی از افتخارات کرمان نام برد و گفت: در آینده ای نزدیک با سفر به پایتخت از آثار ارزشمند این هنرمند کرمانی با حضور در منزلشان دیدن خواهد کرد.


وی با اشاره به اقدامات توسعه ای استان کرمان در بخش هنر، تصریح کرد: صنعت شالبافی در کرمان احیاء شده که می تواند ماهیانه ده نفر را آموزش داده و اشتغال ایجاد کند، این در حالیست که دستگاه شالبافی توسط شرکت های دانش بنیان به دستگاهی پیشرفته تبدیل شده است.


رزم حسینی با اشاره به نوآوری های صورت گرفته در بخش پته، اظهار کرد: طی دولت تدبیر و امید در استان کرمان در حوزه موسیقی تحولات خوبی صورت گرفته و موسیقی نواحی پس از چند سال وقفه، در دولت یازدهم در کرمان احیاء شد.


وی بخشی از ناکامی ها در حوزه هنر را عدم انسجام بین هنرمندان عنوان کرد و گفت: طی جلسات مکرری که با هنرمندان استان برگزار شد، خواستار راه اندازی خانه هنرمندان شدم که استقبال چندانی صورت نگرفت.


استاندار کرمان به مرمت و بازسازی خانه های قدیمی شهر کرمان توسط شهرداری اشاره کرد و افزود: مدیریت استان این آمادگی را دارد که از طرح ها و پروژه های قابل اجرا در کرمان استقبال نماید که در این راستا یکی از خانه های قدیمی مرمت شده می تواند به خانه خوشنویسان کرمان تبدیل شود.


عضو شورای ارزشیابی انجمن خوشنویسان ایران نیز در این دیدار با اشاره به اینکه 40 سال در خارج از کرمان زندگی می کنم اما دل در گرو کرمان و کرمانیان دارم، گفت: طبعا اتفاقات هنری استان کرمان را دنبال می کنم که بیانگر وضعیت مطلوب نیست و علت های متفاوتی دارد.


مجتبی ملک زاده از سیدحسین مرعشی و علیرضا رزم حسینی به عنوان دو چهره تاثیرگذار و محبوب استان کرمان نام برد و افزود: طبق اخبار دریافتم که شهرداری کرمان خانه های قدیمی شهر را خریداری کرده و در حال مرمت و بازسازی می باشند لذا پیشنهاد می شود این خانه ها به عنوان خانه موزه های مختلف تبدیل شوند.


وی با تاکید براینکه اقدامات تاثیرگذاری باید در استان کرمان صورت پذیرد تا شور و شوق به مردم این دیار بازگردد، تصریح کرد: پتانسیل های زیادی در هنرمندان کرمانی وجود دارد، اغلب آنان چهره های تاثیرگذار و مهم هستند که از کرمان مهاجرت نموده اند لذا باید تدبیری اندیشه شود تا مجدد در کرمان دور هم جمع شوند.


عضو سابق شورای ارزشیابی هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از معضلات حوزه فرهنگ و هنر را محدودیت بودجه و منابع مالی عنوان کرد و یادآورشد: بنگاه های اقتصادی باید به حوزه فرهنگ و هنر ادای دین کرده و از هنرمندان حمایت کنند.


ملک زاده در ادامه این دیدار به برگزاری انتخابات هیات مدیره انجمن خوشنویسان کرمان در روز (جمعه) با حضور گسترده هنرمندان خوشنویس اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه از دیر باز ریش سفیدان از جایگاه بالایی در جامعه برخوردار بوده و حامی جوانان هستند، اساتید هنرمند خوشنویس کرمانی همچون مودب، هاشمی و میرزائی از سوی هیات عالی انجمن خوشنویسان ایران به عنوان مشاورین دائم انجمن منصوب شدند.


مجتبی ملک‌زاده در۲۰ مرداد ۱۳۳۹ در محله باغ نشاط کرمان متولدشد، در سال ۱۳۵۶در خانه فرهنگ کرمان نزد مؤدب خوشنویسی را شروع کرد و در سال ۱۳۵۹ به شیراز عزیمت نمود و خوشنویسی را نزد استاد دیرین به صورت جدی آغاز کرد تا اینکه در سال ۱۳۶۱درجه ممتاز را با موفقیت به پایان رساند.


ملک زاده از سال ۱۳۶۳شروع به شکسته نویسی کرد و سال ۱۳۶۴، چهارده قطعه خط شکسته از سید علی اکبر گلستانه در مرقعات خط و معلم الگوی او شد و بارها و بارها به «نقل و نظیر» نویسی آن پرداخت.


درسال ۱۳۷۹ بعد از ۲۰ سال اقامت و فعالیت در شیراز به تهران آمد و نمایشگاه‌های متعددی با استادانی از جمله استاد امیرخانی و استاد شیرازی برپا کرد و کتاب‌هایی چون «مثنوی حاج محمد کریمخان کرمانی»، «مناجاتنامه حضرت علی»، «سلطان کربلا» و «کاروان نینوا» و… را کتابت نمود.

انتهای پیام/ی

بنگاه های اقتصادی از هنرمندان حمایت کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار