از چهاراثر فرهنگی در آیین ملی نکوداشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در کرمان رونمایی شد.

از4اثرفرهنگی درکرمان رونمایی شد به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رئیس دانشگاه فرهنگیان کرمان در آیین ملی نکوداشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی که صبح امروز در دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار شد، گفت: ما همه آیت الله هاشمی رفسنجانی را به عنوان مجاهد بزرگ در کنار امام خمینی (ره) که جان و مال خود را در راه پیروزی انقلاب داده است، می‌شناسیم.

حجت الاسلام رضا توان افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و مقام معظم رهبری است، مدیری مدبر و سردار سازندگی که بعد از جنگ هشت ساله دفاع مقدس به ساخت کشور پرداخت و در عرصه سیاست بسیار باهوش بود.

وی با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی ابعاد ناشناخته زیادی در زمینه تربیتی و شخصیتی دارد، گفت: هاشمی رفسنجانی یک سیاستمدار باهوش و بزرگ بود.

استاندار کرمان نیز در این آیین با اشاره به اینکه هاشمی رفسنجانی مجتهدی ممتاز و مبارزی نستوه بود گفت: گذشته این عالم و مجاهد نشان  ازچند خصوصیت بارز اخلاقی است.

وی هوش و زکاوت، توانمندی در سازماندهی و میدان داری، صبرو شکیبایی، شجاعت و جسارت فاهل مشورت و شجاعت در تصمیم گیری را از جمله خصوصیات شخصیتی آیت الله هاشمی رفسنجانی دانست و گفت:این ویژگی‌ها سبب شده شخصیتی چون هاشمی رفسنجانی، به عنوان یک فرد که در دوران مختلف بیشترین آراء را در بین مردم کسب کرد محبوبیت داشته باشد.

رزم حسینی افزود:هاشمی رفسنجانی در تمامی ابعاد توصیه به اعتدال داشتند و بر مدل توسعه روستا‌ها تاکید داشتند.

استاندار افزود:هاشمی رفسنجانی شخصیتی بود که به اصل ولایت فقیه معتقد و بار‌ها و بار‌ها اعلام می کردند ،اگر قرار باشد خبرگان رهبری شخصی را به عنوان رهبری ایران اسلامی انتخاب کند بازهم حضرت آیت الله سید علی خامنه‌ای را انتخاب خواهد کرد.

وی با اشاره به اعتقاد هاشمی رفسنجانی مبنی بر اینکه مردم اصل هستند و باید به آنان اعتقاد داشت گفت: مردم علی رغم دغدغه‌های مختلف همیشه در صحنه بودند و همیشه در طول تاریخ  حضور ماندگار خود را ثابت کرده اند .

در آیین ملی نکوداشت هاشمی رفسنجانی امروز از چهاراثر فرهنگی نیز رونمایی شد.

تمبر کاغذی مزین به عکس و نام آیت الله هاشمی رفسنجانی، کتاب چگونگی تربیت در اندیشه آیت الله رفسنجانی، تمثال مسی شمایل آیت الله رفسنجانی و رونمایی از آوا نمایی به نام شکوه دوران اثر موسیقی از جمله این آثاربودند.

در آیین ملی نکوداشت آیت االله رفسنجانی امروز علاوه بر محسن هاشمی فرزند وی، شخصیت‌های استانی، نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی و استاندار حضور داشتند.

این مراسم بدون حضور نماینده ولی فقیه دراستان برگزارشد.
انتهای پیام /ح

 

نکوداشت هاشمی رفسنجانی در دانشگاه فرهنگیان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار