همایش نقد نحله‌های انحرافی و جریان‌های تکفیری با حضور بیش از ۲۵۰ نفر از روحانیون و طلاب در مریوان برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛در راستای برگزاری طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی دینی و به منظور روشن کردن افکار و اندیشه‌های جریا ن‌های انحرافی در منطقه همایش نقد نحله‌های انحرافی و جریان‌های تکفیری با حضور بیش از۲۵۰ نفر از روحانیون و طلاب شهرستان مریوان در محل سالن اجتماعات ارشاد و به همت اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد.

استاد دانشگاه‌های مریوان در این همایش گفت: در جهان اسلام بحران‌هایی بوجود آمد که موجب شد شبهاتی در اصل دین ایجاد شود و در داخل کشور ایران نیز منشاء این بحران‌ها بهائیت، وهابیت و غیره بود که هرکدام با رویکردی خاص وارد شدند.

عبدالسلام کریمی با اشاره به اینکه دین اسلام دین رحمت و عطوفت است، افزود: جریان‌های تکفیری با معرفی خود به‌عنوان مسلمان، اسلام را دین خشونت، قتل و غارت معرفی می‌کنند و به این شکل موجب اسلام‌گریزی و اسلام‌ستیزی در جهان شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مسیرهای تبلیغ و فعالیت این جریانات را به درستی شناسایی نکنیم جوانان ما را به راحتی از فرهنگ و هویت دینی و اسلامی دور خواهند کرد لذا لازم است بیشتر از امروز و دیروز کار تبلیغی انجام دهیم.

استاد دانشگاه‌های مریوان با بیان اینکه مهمترین نیاز جامعه اسلامی وحدت است، افزود: امروز جهان اسلام یکی از سخت‌ترین دوران‌های خود را می‌گذراند و شریعت شاهد گسترش جریان‌های افراطی و تکفیری است.

کریمی بیان کرد: جریان‌های تکفیری علاوه بر اقدامات خود با هتک حرمت و تخریب چهره‌های بزرگ اسلام ضربات جریان ناپذیری را به پیکره جهان اسلام می‌زنند.

وی با اشاره به نقش علما و روحانیون در جلوگیری از اقدامات ضد دینی و اسلامی جریان‌های تکفیری عنوان کرد: از تمامی علما می خواهیم که ما را در این راه خطیر یاری دهند و در برابر افراط و تکفیر با شفقت و نصیحت برادرانه جوانان را با رفتارهایی که می‌تواند به ضرر اسلام و مسلمین باشد، آشنا و آگاه کنند.

کریمی همچنین طی ارائه مباحثی به تشریح افکار واندیشه‌ها و برنامه‌های جریان‌های انحرافی و نقد و بررسی این جریان‌ها در منطقه و جهان پرداخت و آفت‌ها و شیوه‌های به ظاهر جذاب و شیرین عملکرد آنان را برای به انحراف کشیدن جوانان و مردم عزیز و ضربه زدن به ارزش‌های دینی و انسانی برای روحانیون اعلام کرد.

انتهای پیام/ د م

دین اسلام دین رحمت و عطوفت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.