نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت:برخوردهای فیزیکی باعث حساسیت بیشتر مردم و ناامیدی بیشتر آن‌ها می‌شود و این مشکلات را نباید به گردن همدیگر بیندازیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اصغر سلیمی  با اشاره به تجمعات اعتراضی چند روز گذشته مردم در رابطه با مسائل و مشکلات اقتصادی و معیشتی، اظهار کرد: مردم و حاکمیت حقوقی بر گردن یکدیگر دارند که باید از سوی طرفین رعایت شود و قانون اساسی نیز بر این حقوق، تأکید داشته است.

وی با بیان این‌که مسائل و مشکلات مربوط به یک دوره خاص نیست و این مشکلات در این دوره انباشته شده و باعث نارضایتی مردم شده است، بیان کرد: حق طبیعی مردم در اعلام مشکلات و مسائل اساسی کشور در قانون اساسی پیش‌بینی شده است که این حق در قالب نامه‌نگاری و تجمعاتی که بر خلاف اصول نباشد مدنظر قرار گرفته است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مطالبات اقتصادی و اجتماعی مردم باید پیگیری شود، تصریح کرد: دولت نیز باید این مطالبات مردمی را مدنظر قرار دهد و برای آن راه چاره‌ای بیندیشد اما باید مراقب افرادی باشیم که با اهدافی خاص در تجمعات صنفی مردم نفوذ کرده و به دنبال این هستند که به خواسته‌های خود دست یابند.

وی با بیان این‌که این تجمعات و اعتراضات مردمی باید مدیریت شود، عنوان کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا این تجمعات مدیریت می‌شود و نماینده این تجمعات پیش از روز تجمع مجوزهای لازم را کسب می‌کند و در منطقه مشخص که پلیس امنیت آن را تأمین می‌کند، مردم مطالبات خود را بیان می‌کنند.

سلیمی با بیان این‌که برخوردهای فیزیکی با تجمعات، راه حل مناسبی نیست، مطرح کرد: برخوردهای فیزیکی باعث حساسیت بیشتر مردم و ناامیدی بیشتر آن‌ها می‌شود و این مشکلات را نباید به گردن همدیگر بیندازیم و تحریم‌های اقتصادی و بی‌مدیریتی‌ها در این مشکلات بی‌اثر نبوده است.

وی ادامه داد: باید حرف مردم را شنید و اگر تجمعات به سمتی برود که طرح مسائل مردم در حاشیه قرار بگیرد و دشمن بخواهد اهداف خود را در این تجمعات پیش ببرد، روند دشوار خواهد شد و با توجه به تجربیات خوبی که در کشور وجود داشته است می‌توانیم این تجمعات را به خوبی مدیریت کنیم.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که وحدت برای رفع مشکلات اقتصادی و کمک به دولت مستقر به دور از نگاه‌های مختلف سیاسی، لازم است، تأکید کرد: رهبر انقلاب همیشه از دولت‌های مستقر برای حل مشکلات حمایت کردند و بعد از انتخابات باید برای پیشرفت و آبادانی کشور تلاش کنیم و از رقابت‌ها و صحبت‌های انتخاباتی دست برداریم.

وی در پایان با بیان این‌که ادامه‌دار شدن این تجمعات و عدم پاسخگویی به آن باعث می‌شود تا دود آن به چشم همه برود، تصریح کرد: دشمن به دنبال سوءاستفاده از ضعف‌های ماست و این تجمعات به صورت محدودتر در مقابل مجلس شورای اسلامی و قوه‌قضائیه نیز برگزار می‌شد.

 

انتهای پیام/م

 

صحبتهای نماینده مردم سمیرم در مورد تجمعات اعتراضی اخیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.