مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: طرح پایانه لجستیک حمل و نقل عمومی بار در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار و سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد تومان در جوار خروجی دوم بوشهر آغاز شد.

طرح پایانه لجستیک حمل و نقل عمومی بار بوشهر اجرایی شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  حمیدرضا علم  پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز ساخت طرح پایانه لجستیک حمل و نقل عمومی بار بوشهر با بیان اینکه حمل و نقل جاده‌ای از جمله بخش‌های تاثیرگذار جامعه و از ارکان مهم اقتصاد است اظهار داشت: حمل و نقل جاده‌ای نقش تعیین کننده‌ای در رشد و توسعه همه جانبه دارد که سهم 95 درصدی این بخش نسبت به دیگر حوزه‌های حمل و نقل به عنوان حلقه واسطه تولید و مصرف است.

وی، از آغاز ساخت طرح پایانه لجستیک حمل و نقل عمومی بار بوشهر خبرداد و خاطر نشان کرد: این پایانه با توجه به طرح توسعه بندری بوشهر در محدوده این بندر و در جوار خروجی دوم بوشهر در زمینی به مساحت 50 هکتار اجرا می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با بیان اینکه این پایانه شامل 5 فاز 10 هکتاری است خاطر نشان کرد: فاز نخست آن بر اساس برنامه‌ریزی تا 2 سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و زمینه استقرار شرکت‌های حمل و نقل کالا در آن فراهم می‌شود.

علم، با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری مورد نیاز در  پایانه لجستیک حمل و نقل عمومی بار بوشهر تصریح کرد: برابر پیش بینی‌‌های انجام شده برای ساخت این پایانه در مجموع 150 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با همکاری بخش خصوصی و حمایت بخش دولتی در قالب تسهیلات بانکی و اعتباری فراهم می‌شود.

وی، احداث و ایجاد غرفه و دفاتر برای استقرار شرکت‌های حمل و نقل کالا را از برنامه‌های فاز نخست پایانه لجستیک حمل و نقل عمومی بار بوشهر دانست و خاطر نشان کرد: در فاز نخست دفتر مدیریت پایانه به مساحت یک‌هزار متر مربع، پارکینیگ عمومی برای استقرار همزمان یک‌هزار کامیون و زیرساخت‌های خدماتی در بخش‌های نمازخانه، خوابگاه، رستوران، زمین ورزشی، سرویس‌های بهداشتی و خدمات ارتباطی ایجاد می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از ایجاد 500 شغل جدید به صورت مستقیم در پایانه لجستیک حمل و نقل عمومی بار بوشهر خبرداد و افزود: با بهره‌برداری از پایانه لجستیک حمل و نقل عمومی بار بوشهر 500 شغل به صورت مستقیم و بیش از یک‌هزار شغل به صورت غیر مستقیم ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/پ

اجرای شدن طرح پایانه لجستیک حمل و نقل عمومی بار بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.