ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: سامانه لجستیک و خدمات پس از ترخیص کالا درگمرک بوشهر راه‌اندازی شد.

راه اندازی سامانه لجستیک و خدمات پس از ترخیص کالا در گمرک
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بهنام نوروزی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه راه اندازی این سامانه در ادامه اجرای پروژه بزرگ پیاده سازی گمرک الکترونیک و سامانه جامع امور گمرکی است، اظهار داشت: با راه اندازی این سامانه شرکت‌های حمل و نقل موظف خواهند شد به صورت الکترونیک حامل‌های مورد نظر را برای محموله‌ای مشخص، به گمرک معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی این سامانه اسناد کاغذی که قابلیت تغییر و از بین رفتن دارند، کمتر  در گمرک مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: یکی از مزیت‌هایی راه‌اندازی این سامانه این است که گزارش کامل حامل‌هایی که برای ورود به گمرک در صف انتظار و یا در مسیر خروج از گمرک قرار دارند به صورت برخط و لحظه‌ای در اختیار گمرک قرار می‌دهد، در صورتی که این مهم در گذشته برای گمرک وجود نداشت.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر با بیان اینکه این سامانه در راستای تکریم اربابان رجوع و صاحبان کالا راه اندازی شده است، گفت: با ایجاد این سامانه اطلاعات پروانه و مراحل توزین و عملیات خروج کالا به صورت شفاف در اختیار صاحبان کالا  قرار می گیرد.
 
ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر یادآور شد: همچنین ایجاد این سامانه کمک شایانی برای تشخیص کالاهایی که به‌صورت قانونی از مبادی رسمی وارد کشور می‌شوند را برای دستگاه‌های نظارتی و نیروی انتظامی فراهم می‌کند.
 
انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.