نایب رئیس اتحادیه تولید کنندگان فرش دستباف اصفهان حضورگردشگران در اصفهان را یک ظرفیت خوب برای فروش فرش دانست که هنوز از این فرصت به خوبی استفاده نشده است.

به گزارش      گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان                            سعید عصاچی گفت: در هشت ماهه سال جاری ۴۳۰ هزار گردشگر به اصفهان آمدند اما به دلیل اینکه گردشگران دیگر پول نقد به همراه نمی آورند و کارت اعتباری دارند به سبب مشکلات بانکی که امکان انتقال پول نیست، هنوز نتوانستیم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

وی در باره یکی دیگر از مشکلات سد راه فروش فرش اصفهان اضافه کرد: بعضا راهنمایان تورهای گردشگری با برخی از فروشندگان فرش دستباف کار می کنند و به خاطر دریافت پورسانت های بالا، هزینه تمام شده برای یک گردشگر گزاف می شود و به همین دلیل گردشگران به خرید فرش دستباف در اصفهان بدبین شده اند.

نایب رئیس اتحادیه تولید کنندگان فرش دستباف اصفهان  به دو آمار متناقض در باره صادرات فرش دستباف اظهار داشت: مرکز ملی آمار در حالی امسال از افزایش صادرات ۳۸ درصدی فرش دستباف خبر داده است که بر اساس آمار گمرک اصفهان میزان صادرات فرش دستباف از اصفهان ۶۳ درصد کاهش داشته است.

 عصاچی با اشاره به اینکه آمار گمرک واقعی نیست، افزود: به دلیل اینکه بیشترین صادرات فرش دستباف اصفهان به تهران ارسال و از آنجا صادر می شود میزان فرش صادراتی اصفهان نیز به حساب تهران می‌رود.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل این اقدام تنوع پروازها و پروازهای متعدد به همه کشورهای دنیاست و بر همین اساس، اصفهان فرش صادراتی دستباف خود را از مبادی تهران صادر می کند.

نایب رئیس اتحادیه تولید کنندگان فرش دستباف اصفهان با اشاره به اینکه فروش داخلی فرش محدود است، گفت: تولیدات فرش دستباف امسال نسبت به سال گذشته بین ۳۰ تا۴۰ درصد کاهش یافته است.

عصاچی با اظهار اینکه افزایش هزینه تولید فرش و افزایش قیمت دلار سبب شده که قیمت تولید فرش نیز افزایش یابد، ادامه داد: در حال حاضر با رکود در بازار فرش مواجهیم.

 

انتهای پیام/م

 

صادرات فرش دستباف ۳۸درصد افزایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.