رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرضا گفت: برای نخستین بار، انتخابات تمام الکترونیک تعیین هیأت مدیره و بازرس اتحادیه صنفی بافندگان فرش دستباف و صنایع دستی شهرضا برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد ابراهیم خاتمی عصر امروز در مراسم انتخابات هیأت مدیره و بازرس اتحادیه صنفی بافندگان فرش دستباف و صنایع دستی شهرضا، اظهار کرد: برای نخستین بار، انتخابات تمام الکترونیک تعیین هیأت مدیره و بازرس اتحادیه صنفی بافندگان فرش دستباف و صنایع دستی شهرضا برگزار شد.

وی افزود: در این انتخابات 11 نفر برای هیأت مدیره و 2 نفر برای بازرس کاندیدا شدند که از بین آنها 5 نفر برای هیأت مدیره و یک نفر برای بازرسی انتخاب می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرضا گفت: در استان اصفهان بعد از شهرهای لنجان، برخوار و شاهین شهر، شهرضا چهارمین شهری است که انتخابات اتحادیه‌های صنفی آن الکترونیک برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این انتخابات هیچ فرایند دستی وجود ندارد، بیان داشت: بعد از اعلام فراخوان برگزاری انتخابات، اعضا می‌توانند برای داوطلب شدن به سایت اصناف مراجعه و ثبت‌نام کنند، مدارک بارگذاری می‌شود و در ادامه استعلام‌های لازم از مراجع قانونی انجام می شود.

خاتمی اذعان کرد: زمانی که پاسخ استعلام‌ها به اداره صنعت و معدن ابلاغ شد در کمیته تطبیق مدارک داوطلبان بررسی می‌شود و پس از تأیید به تمام اعضای اتحادیه اعلام می‌شود تا اعضا نامزدها، روز انتخابات، محل و زمان آگاهی پیدا کنند که تمام این مراحل الکترونیکی است.

وی با بیان اینکه در گذشته انتخابات دستی بود و باید در روزنامه آگهی می‌شد، تأکید کرد: در حال حاضر اتحادیه بافندگان فرش دستباف و صنایع دستی 113 عضو دارد که در روز انتخابات با حضور یک سوم اعضا انتخابات به حد نصاب می‌رسد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرضا گفت: تا پایان سال 6 انتخابات دیگر برگزار می‌شود که همه آنها نیز به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه کلیه واحدهای صنفی فعال در حوزه صنایع دستی را در اتحادیه بافندگان فرش دستباف ادغام کردیم، افزود: در استان تنها پنج شهرستان دارای اتحادیه فرش دستباف هستند و سایر شهرستان‌ها به دلیل محدودیت قانون نمی‌توانند این اتحادیه را تشکیل دهند.

خاتمی با بیان اینکه با همکاری اتاق اصناف شهرضا توانستیم انتخابات را به صورت تمام الکترونیکی برگزار کنیم، اظهار کرد: شهرستان شهرضا دارای40  اتحادیه و حدود 9 هزار واحد صنفی است.

وی با بیان اینکه380 نفر دارای پروانه کسب ایثارگری هستند، اذعان کرد: از 9 هزار واحد صنفی 8 هزار و 981 واحد دارای پروانه کسب معتبر و حدود هزار واحد صنفی فاقد پروانه کسب هستند که در حال ساماندهی و شناسنامه‌دار شدن هستند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.