انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی در 274 شعبه اخذ رای در 65 حوزه انتخاباتی شهرستان کاشان آغازشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون استاندار و فرماندار کاشان با حضور در شعبه 170 منطقه راوند کاشان و بازدید از از این شعبه گفت :به تعبیر مقام معظم رهبری امروز جشن ملت ایران است وتبلور این جشن و شور ونشاط سیاسی را امروز ما در بین شهروندان کاشانی نیز همنوا با سایر هموطنان که از ساعتی قبل از آغاز رسمی انتخابات پشت درهای شعب اخذ رای حاضر شدند می بینیم.
 
حمیدرضا مومنیان، با تاکید بر تلاش و شور و شوق متولیان، مجریان و ناظران انتخابات در افزایش شور و نشاط کاشانی ها در افزایش این روحیه هم افزایی و جشن بزرگ سیاسی گفت : همه امکانات فراهم شده تا این انتخابات نیز با امنیت و طیب خاطر برگزارشود.
وی، تلاش همه بر صیانت از آرا مردم و حقوق مردم به عنوان حق الناس را تاکیدکرد و گفت: تمام زمینه ها در این راستا فراهم شده است وجای هیچ گونه نگرانی نیست.
 
به‌گفته‌وی،  همه همشهریان و هموطنان عزیز سعی كنند از همین ساعات اولیه صبح با حضور در شعب اخذ رای شوق و شعف و مشارکت بزرگ سیاسی خود را چون مشت پولادین بر دهان یاوه گویان و دشمنان زنند.
 
فرماندار کاشان،  در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات تمام الکترونیک شورای شهر در این شهرستان افزود: کاشان یکی از 11 شهری است که تمهیدات لازم با توجه به حجم رای دوره های قبل برای برگزاری انتخابات شوراها در آن به صورت تمام الکترونیک انجام شده است. 
 
مومنیان،اجرای برنامه های آموزشی واطلاع رسانی برگزاری انتخابات الکترونیک شوراها برای مردم علاوه مجریان وناظرین از طریق شبکه های مجازی و کانال رسمی فرمانداري ومکان های عمومی را یادآورشد و گفت :همه تمهیدات لازم در کاشان برای برگزاری انتخاب خوب ومطمئن با توزيع اقلام و تعرفه ها انجام شده است.
 
وی،  با تاکید بر اینکه بسیاری از ملت های منطقه حسرت چنین فضای انتخاباتی را در کشورهایشان دارند گفت :تمام تلاش عوامل اجرایی وناظرین انتخابات برگزاری آن در سلامت و امنیت کامل با برنامه ریزی های انجام شده است.
 
به‌گفته‌وی،  274 شعبه اخذ رای در هفت حوزه شهری و 58 حوزه روستایی برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کاشان مستقر شده است.
فرماندار کاشان، افزود : 190 شعبه اخذ رای در شهر کاشان، 16 شعبه در بخش قمصر، 27 شعبه در بخش مرکزی، 24 شعبه در بخش نیاسر و 17 شعبه در بخش برزک 17 قرار دارد.
 
مومنیان با اشاره به اینکه بالغ بر هشت هزار نفر از عوامل اجرایی در سطح شهرستان فرآیند برگزاری انتخابات را اجرا می کنند گفت :حدود 1200 نفر نیز در پای صندوق های اخذ رای وظیفه نظارت بر روند انتخابات را بر عهده دارند.
 
وی تصریح کرد: بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال 95، تعدا 229 هزار و 696 نفر از جمعیت این شهرستان واجد شرایط رای دادن هستند.
 
به گفته وی،  لراساس اعلام وزارت کشور 56 میلیون 401 هزار نفر در کشور واجد شرایط رای دادن در انتخابات 29 اردیبهشت هستند که از این تعداد سه میلیون و 497 هزار نفر از این افراد در استان اصفهان هستند.
 
رییس ستاد انتخابات شهرستان کاشان، گفت :از بین 79 هزار رای اولی در استان اصفهان 5 هزار و600 نفر آن از شهرستان کاشان  است.
 
مومنیان اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری در کاشان به روش دستی برگزار خواهد شد و تنها انتخابات شورای اسلامی شهر کاشان به صورت الکترونیکی خواهد بود که 189 شعبه اخذ رای برای آن پیش بینی شده است.
 
وی افزود: انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر در 141 شهر کشور با بیش از 10 هزار شعبه و 30 هزار صندوق رای الکترونیکی برگزار می شود که کاشان یکی از 11 شهر پایلوت در استان اصفهان است که از فرایند انتخابات الکترونیکی بهره می برد.
 
فرماندار کاشان تصریح کرد: آموزش های لازم برای متصدیان برای چگونگی اخذ رای در مراکز شعب انجام شده است و در نقاط پرتردد در سطح شهر کاشان به صورت آزمایشی رای گیری انجام شده تا ابهامات موجود در مورد این نوع رای گیری برای مردم روشن شود.
 
مومنیان با اشاره به اینکه اخذ مرحله رای به صورت دستی و الکترونیکی در چهار مرحله تفاوت دارد، اظهار کرد: استعلام با شماره کارت ملی، صدور کارت شارژ تعرفه، رای الکترونیکی و شمارش آرا توسط دستگاه از موارد متفاوت شیوه الکترونیکی با دستی است.
 
وی، رشد 9 درصدی ثبت نام در پنجمین دوره انتخاباتی شورای های اسلامی شهر و روستا کاشان را خاطرنشان‌کرد و گفت: از مجموع 153 نفر تایید صلاحیت شده تاکنون 13 نفر انصراف داده اند که احتمال افزایش تعداد انصراف دهندگان تا قبل از برگزاری انتخابات نیز وجود دارد.
 
مومینان با اشاره به رشد 50 درصدی ثبت نام بانوان گفت: در مجموع ثبت نام کنندگان برای عضویت در شوراهای شهر با رشد دو درصدی و شوراهای روستایی با رشد 22 درصدی همراه بوده است.
 
 
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.