رئیس فراکسیون فرش دستباف و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم تنها جایگزین نفت، فرش و صنایع دستی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی وقفچی پیش از ظهر امروز در افتتاحیه بیستمین نمایشگاه فرش دستباف اصفهان، اظهار کرد: تنها راه برون رفت از چالش‌های موجود کشور توجه به بخش خصوصی و باور بخش خصوصی به خود است و برای حل این مشکلات  دولت راهی جز واگذاری کارها به مردم ندارد.

وی با بیان این که باید نگاه صادرات محور به تولیدات داشته باشیم، عنوان کرد: برای رسیدن به هدف، نیاز به عزم ملی است ولی دولت عزم کمک واقعی به بخش خصوصی را ندارد.

رئیس فراکسیون فرش دستباف و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی با بیان این که استانداردسازی در خصوص فرش وجود ندارد، خاطرنشان کرد: تمام سفارتخانه‌های خارج از کشور باید با فعال کردن بیش از پیش مدیران اقتصادی خود، رونقی به بازار فرش ببخشند.

وقفچی با بیان این که هزار و 500 میلیارد تومان برای توسعه مناطق روستایی، توسعه فرش گنجانده شد، یادآوری کرد: حداقل 100 میلیون و حداکثر 2 میلیارد تومان به بافندگان فرش با سود 6 درصد اعطا می‌شود و یکی از دغدغه‌های فعالان فرش، بیمه است که این موضوع نیز در حال حل است.

وی با بیان این که نیم میلیون نفر برای بیمه تحت پوشش قرار می‌گیرند، تصریح کرد: بسیاری از مشکلات و خلأهای قالیبافان را نمی‌دانیم و باید بخش خصوصی به ما این مشکلات را منتقل کند و مجلس مصوب کرده است که سازمان حفظ میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان یک وزارتخانه در آید و فرش به عنوان یک معاونت یا یک سازمان مستقل زیر نظر رئیس جمهور در آید.

 

انتهای پیام/م 

 

دولت عزم کمک واقعی به بخش خصوصی را ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.