فرش دستباف یک کالای لوکس و ارزشمند است که متأسفانه به دلیل رکود اقتصادی هم در داخل کشور و هم در کشورهای اروپایی و آمریکایی، اکنون اولویت خود را از دست داده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عضو اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف اصفهان درباره وضعیت بیمه بافندگان فرش دستباف اظهار داشت: در طول ماه‌ها و سال‌های گذشته تلاش‌های زیادی برای بیمه بافندگان انجام شده اما این مهم در انتظار تصیم مجلس و دولت است که هنوز ابلاغی در این زمینه اعلام نشده است.

سعید عصاچی با اشاره به وضعیت خرید و فروش فرش دستباف اصفهان بیان کرد: متأسفانه وضعیت بازار فروش فرش دستباف در اصفهان خوب نبوده و آن‌قدر که خریداران فرش دستباف برای فروش فرش‌های از قبل خریده شده به بازار مراجعه می‌کنند، برای خرید نمی‌آیند.

عضو اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف اصفهان تصریح کرد: مصرف داخلی فرش دستباف ظرفیت و بازار محدودی دارد و از طرف دیگر صادارتی در زمینه فرش انجام نمی‌شود که بافندگان انگیزه‌ای برای تولید داشته باشند.

وی گفت: یکی از دلایل بی‌انگیزگی بافندگان فرش دستباف و عدم رغبت جوانان برای ورود به این حوزه قیمت پایی دستمزدهای بافندگان فرش دستباف است به صورتی که دستمزی که بافندگان برای فرش می‌گیرند نسبت به کار و هنری که خرج می‌کنند ناچیز است.

عصاچی با بیان اینکه فرش دستباف اولویت خود را از دست داده است، خاطرنشان کرد: فرش دستباف یک کالای لوکس و ارزشمند است که متأسفانه به دلیل رکود اقتصادی هم در داخل کشور و هم در کشورهای اروپایی و آمریکایی، اکنون اولویت خود را از دست داده است.

 

انتهای پیام/م

 

بیمه بافندگان "فرش دستباف" در انتظار تصمیم پایتخت‌نشینان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.