فرماندار شهرستان بیله سوار از ثبت 70 پرونده قاچاق کالا و ارز در گمرک بیله سوار خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آرام حلیم، فرماندار بیله سوار با اشاره به ثبت 70 پرونده قاچاق کالا و ارز در گمرک بیله سوار در سال جاری ارزش ریالی این پرونده ها را 31 میلیارد و 949 میلیون ریال عنوان کرد.

وی گفت: امسال 2میلیون و 550 هزار نخ انواع سیگار قاچاق، یک هزار و 300 قلم انواع وسایل آرایشی قاچاق، حدود 7 هزار و 210 لیتر گازوئیل، 65 عدد لوازم جانبی ماهواره و 115 ساعت مچی قاچاق توسط عوامل مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان کشف و ضبط شده است.

فرماندار شهرستان بیله سوار افزود: در 9 ماه امسال 127 پرونده قاچاق در تعزیرات حکومتی این شهرستان وارد شده که متخلفان به 9 میلیارد و 698 میلیون ریال محکوم شدند.

حلیم تعداد پرونده های قاچاق این شهرستان در سال گذشته را 81 فقره به ارزش 2 میلیارد و 755 میلیون ریال اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق کالای سلامت محور، اولویت نخست نظارت و بازرسی است، افزود: کالاهای سلامت محور از جمله تجهیزات پزشکی، لوازم آرایشی، انواع خوراکی ‌ها و آشامیدنی‌ ها که به صورت غیرقانونی وارد سطح عرضه می‌شوند باید در اولویت کاری نظارت و بازرسی قرار گیرد.

وی اظهار کرد : یکی از مشخصه های فرهنگ سازی و مردمی کردن مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزایش سطح آگاهی مردم با برگزاری کلاس های آموزشی، توزیع بروشور و یا نصب بنر در سطح شهر و استفاده از ظرفیت تریبون های نماز جمعه است.

انتهای پیام/ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار