مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: گمرک شهرستان بیله سوار مبدا اصلی صادرات استان اردبیل محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی رحمتی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل با اذعان به اینکه گمرک بیله سوار مبدا اصلی صادرات استان محسوب می شود، اضافه کرد: ضروری است با اقدامات مختلف زمینه حمایت از ناوگان صادراتی با هدف توسعه صادرات استان فراهم شود.

وی با بیان اینکه یکی از شیوه های حمایت اختصاص سهمیه دوز بلاغ است، ادامه داد: دوزبلاغ معافیت از پرداخت عوارض متقابل دو کشور است، اضافه کرد: از دی ماه سال ۹۴ تا دی ماه سال ۹۶ یعنی به مدت دو سال سهمیه دوزبلاغ اختصاصی استان ۱۰ هزار برگ بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل افزود: این برگه که قرارداد فی ما بین دو کشور جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران است در دو مرز بیله سوار و آستارا پرداخت می شد و در ابتدا سهمیه آستارا ۶۵ درصد و بیله سوار ۳۵درصد بود.

رحمتی تاکید کرد: ارزش دلاری هر برگ ۱۶۰ دلار است که برای ناوگان ایرانی حامل بار صادراتی ارائه می شود و در مرز بیله سوار ماهانه ۶۵۰ برگه مصرف می شود.

وی گفت: این سهمیه قابل قبول نبود و با پیگیری های صورت گرفته نسبت آستارا و بیله سوار وارونه شده و در وضعیت فعلی ۶۵ درصد از سهمیه به استان اردبیل اختصاص یافته که افزایش آن همچنان پیگیری می شود.

وی سهمیه سال ۲۰۱۸ دوزبلاغ را ۱۴ هزار برگه عنوان و تاکید کرد: با هدف حمایت از توسعه ناوگان صادراتی و کاهش هزینه های حمل و نقل  افزایش سهمیه در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/ح

ناوگان صادراتی اردبیل حمایت شود

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.