معاون اسناد هویتی اداره کل ثبت احوال استان کرمانشاه از ثبت 13 هزار و 675 مورد ازدواج در 9 ماهه امسال خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛  حسین نظری معاون اسناد هویتی اداره کل ثبت احوال استان کرمانشاه در همایش روز "ثبت احوال" که امروز (5 دی) به مناسبت نود و نهمین سالگرد تاسیس این سازمان برگزار شد، به تشریح آمار جمعیتی استان در سال جاری پرداخت.

نظری از ولادت 25 هزار و 435 نوزاد در استان طی 9 ماهه امسال خبر داد و گفت :طی این مدت 8414 نفر نیز در استان فوت کردند.

وی افزود: ثبت احوال استان همواره عملکرد خوبی در ثبت وقایع جمعیتی دارد و امسال بیش از 99.5 درصد وقایع تولد استان در مهلت قانونی 15 روزه به ثبت رسیده است.

نظری گفت:در خصوص وفات نیز با توجه به بحث زلزله و تلفات بسیار آن، میزان ثبت واقعه وفات در مهلت قانونی 10 روزه از 99 درصد به 94 درصد در 9 ماهه امسال کاهش یافته است.

نظری عمده علت فوت در استان را بیماری‌های قلبی و عروقی با ثبت 2560 مورد در 9 ماهه امسال عنوان کرد.

وی بیشترین اسامی انتخابی نوزادان پسر استان در 9 ماهه امسال را به ترتیب امیرعلی، محمد، امیرعباس، محمدطاها و آراد عنوان کرد و افزود: باران، رها، فاطمه، آوا و یسنا نیز به ترتیب بیشترین اسامی انتخابی نوزادان دختر استان طی این مدت بوده‌اند.

نظری در ادامه از ثبت 13675 مورد ازدواج و 3960 مورد طلاق در استان در 9 ماهه امسال خبر داد و اظهار کرد: میانگین سن ازدواج مردان در استان 27.8 سال و در زنان 23.5 سال است.

معاون اسناد هویتی اداره‌کل ثبت احوال استان کرمانشاه با بیان اینکه تعهد 9 ماهه ثبت احوال استان در سال جاری صدور 75 هزار جلد شناسنامه مکانیزه است، گفت: طی این مدت بیش از تعهدی که داشتیم و در حدود 95 هزار جلد شناسنامه صادر کرده‌ایم.

وی افزود: تاکنون 885 هزار و 355 جلد شناسنامه مکانیزه در استان صادر شده که راه زیادی تا صدور دو میلیون شناسنامه برای تمام جمعیت استان داریم و هم اکنون سالانه حدود 100 هزار شناسنامه مکانیزه در استان صادر می شود.

انتهای پیام/ز


تاکنون 885 هزار و 355 جلد شناسنامه مکانیزه در استان صادر شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.