مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه گفت: بیش از 30 درصد جمعیت این استان شناسنامه مکانیزه دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛علیرضا قبادی گفت:در حال حاضر ماهیانه و به طور روتین درخواست تعویض هشت هزار شناسنامه با احتساب موارد مفقودی داده می‌شود که این آمادگی وجود دارد که این میزان به سه برابر هم برسد.


قبادی سپس اشاره‌ای هم به آمارهای حیاتی استان در 9 ماهه نخست امسال داشت و افزود: در این مدت 25 هزار  و 824  ولادت در استان اتفاق افتاده و 13 هزار و 486 نوزاد پسر و 12 هزار و 338 نوزاد دختر متولد شده‌اند.

به گفته مدیرکل ثبت احوال کرمانشاه، امیرعلی، محمد، امیرعباس، محمدطاها و امیرحسین محبوب‌ترین نام‌های کرمانشاهیان برای پسران و  باران، فاطمه، رها، یسنا و زهرا نیز محبوب‌ترین‌نام‌ها برای دختران بوده‌اند.

قبادی همچنین با اشاره به آمار فوت شدگان در استان، تصریح کرد: در 9 ماهه نخست امسال 8203 نفر در استان فوت کرده اند که شامل 4798  مرد و 3405 زن بوده‌اند.

قبادی با بیان اینکه در 9 ماهه نخست امسال 15 هزار و 187 ازدواج در استان رخ داده، اظهار کرد: در این مدت 3893 واقعه طلاق نیز در استان ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال کرمانشاه در ادامه با تاکید بر اهمیت ثبت وقایع حیاتی ولادت و تولد در مهلت‌های قانونی گفت: بر اساس قانون باید ولادت‌ها تا 15 روز و وفات‌ها تا 10 روز بعد از وقوع به ثبت برسند.

قبادی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 99.7 درصد از وقایع ولادت استان ظرف مدت قانونی آن و در کمتر از 15 روز ثبت می‌شوند، ادامه داد: همچنین بیش از 99.2 درصد فوت ها نیز در کمتر از 10 روز به ثبت می‌رسند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.