رییس پلیس فتا استان کرمان گفت : یکی از چالش های کاربران تلفن همراه وجود سیمکارت هایی است که به علت عدم فعالیت کاربر ، پس از پایان مهلت قانونی سلب امتیاز شده اند.

هشدار پلیس فتا در مورد سيم كارت های سلب امتياز شده به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،سرهنگ یادگار نژاد، رییس پلیس فتا استان کرمان گفت : یکی از چالش های فعلی کاربران تلفن همراه در کشور ، وجود سیمکارت هایی است که به علت عدم فعالیت کاربر ، توسط شرکت ارائه دهنده خدمات ارتباطی، پس از پایان مهلت قانونی سلب امتیاز شده و مجددا به چرخه فروش برگردانده می شود و به صورتی کاملاً قانونی در اختیار کاربری دیگر قرار می‌ گیرد .

 رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان افزود: کاربر جدید به تمام اطلاعات ذخیره شده براساس این شماره تلفن همراه، دسترسی خواهد داشت،اطلاعاتی که شامل پیام رسان‌های تلفن همراه، به ویژه تلگرام خواهد بود و فقط با کد بازیابی، همه اطلاعات کاربر قبلی بدون هیچ دردسری در دسترس کاربر جدید خواهد بود.


وی تصریح کرد: با این اتفاق ، همه عواقب سوءاستفاده از اطلاعات شخصی کاربران، متوجه صاحب قانونی سیم‌کارت است.


وی اظهار کرد: ساده‌ترین نوع سوء استفاده از این طریق، دسترسی مالک جدید به برخی اطلاعات مهم مالک قبلی سیم کارت از جمله فیلم‌ها و تصاویر خصوصی فرد است، حتی در مواردی دسترسی به برخی از اطلاعات مهم می‌تواند عواقب جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.


سرهنگ یادگار نژاد گفت : مواردی مثل دسترسی به اطلاعات برخی از گروه‌هایی که پیش از این، صاحب قبلی سیم کارت در آن عضویت داشته است که متأسفانه برخی از این گروه‌ها، گروه‌های کاری‌اند که عضویت فردی جدید با هویت صاحب قبلی سیم‌کارت می‌تواند منجر به افشا اطلاعات مهم کاری فرد شود.


وی افزود: مؤثرترین توصیه برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی در این باره می‌تواند این باشد که فرد، پیش از فروش سیم کارت خود تمامی اکانت‌های فعال درشبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها را غیر فعال کند و حتی لازم است پیش از واگذاری سیم کارت، کانال‌ها و گروه‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی را نیز غیرفعال و حذف کرده و علاوه بر این عکس و فیلم‌های بارگذاری‌ شده را هم از شبکه‌های اجتماعی پاک کند.


انتهای پیام/س

 

 

غیر فعال کردن اکانت‌های فعال درشبکه‌های اجتماعی یش از فروش سیم کارت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.