مسئول نماینده نهاد رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور گفت: ۲ مسئله اشتغال و احساس مفید بودن بیشترین دغدغه نخبگان برای بازگشت به کشور است.

اشتغال؛ مهم‌ترین دغدغه نخبگان برای بازگشت به کشوربه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام سید محمد مرتضوی مسئول نماینده نهاد رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور در پنجمین هم‌اندیشی ژانویه که امروز در پارک علم و فناوری پردیس برگزار شد، گفت: مسئولیت نهاد بیشتر جنبه فرهنگسازی‌ دارد، ما در حال ورود به دهه پنجم انقلاب هستیم و اگر تمام مسئولان چاره‌ای برای ایجاد ارتباط عمیق و مستحکم برای هموطنان خارج از کشور نیندیشند‌ چه بسا ممکن است فردا دیر شود و ممکن است که هنوز پل‌های ارتباطی با نسل اول و دوم ایرانیان خارج از کشور موجود باشد، اما چه بسا این پل‌ها بنا به دلایلی برای نسل‌های بعدی به کلی شکسته شده باشد.

مسئول نماینده نهاد رهبری تصریح کرد: به هر حال باید توجه داشته باشیم که در ایجاد این ارتباط قبل از آن که مسئله پتانسیل‌های عظیم این دانشجویان برای ایران اسلامی مطرح باشد، نوعی مسئله عاطفی مطرح است.

حضور 5 هزار پزشک متخصص ایرانی در آمریکا

حجت الاسلام مرتضوی اظهار کرد: بر اساس آمارها پنج تا 6 میلیون ایرانی در نقاط  مختلف دنیا زندگی می‌کنند که بسیاری از اقشار تحصیل کرده و تاثیر گذار در کشور مبدا خودشان هستند. در حال حاضر ما فقط در آمریکا پنج هزار پزشک متخصص داریم و تعداد بالاتری متخصص در حوزه‌های مختلف در کشورهای دیگر هستند.

وی افزود: با این تفاسیر و تاکیدات مقام معظم رهبری ایجاد این ارتباط ضروری، لازم و واجب است، چنان که در اسناد بالا دستی نظام هم بر آن تاکید شده است، ماجرای ارتباط گیری با دانشجویان و اساتید خارج از کشور هم که از وظایف ذاتی نهاد است، بنابراین نهاد سعی دارد در چندین سطح مختلف این وظیفه را به انجام برساند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Seychelles
ناشناس
۱۸:۲۰ ۰۴ دی ۱۳۹۶
این همه تحصیلکرده بیکار با مدارج تحصیلی عالی بیکار موندن، اونوقت دولت از دیپلم معلم و افسر و … بر میداره !!! باید دولت این همه جوانان بیکار را با یک دوره آموزش تخصصی یک ساله جذب معلمی و افسری و … کنه و باعث اشتغال این همه جوان بیکار بشه، چرا نمیکنه ؟؟؟ خواهشاً مجلس ورود کرده و این طرح را در دستور کار قرار بده
آخرین اخبار