نمایشگاه نگاهی نوستالژیک به کارت پستال‌های تبریک سال نو از مجموعه کارت پستال های استاد محسن مقدم در موزه مقدم دانشگاه تهران افتتاح می‌شود.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایشگاه نگاهی نوستالژیک به کارت پستال‌های تبریک سال نو از مجموعه کارت پستال های استاد محسن مقدم، دوشنبه 4 دی 1396 در موزه مقدم دانشگاه تهران افتتاح می شود.

در این نمایشگاه همچنین از 2 اثر ارزشمند از استاد محسن مقدم با موضوع حضرت مریم (ع) و حضرت عیسی (ع)، رونمایی خواهد شد. یک اثر نقاشی رنگ و روغن بر روی چوب با نقش حضرت مريم (س) و کودکی حضرت عيسی (ع) به همراه حواريون نمایش می‌دهد و اثر دیگر يک صدف است كه نقش شام آخر بر روی آن حكاكی شده است.

نمايشگاه جانبی شامل منتخبی از مجموعه كارت پستال های استاد محسن مقدم و همسرش سلما است كه در سال هايی كه اين زوج در ايران ساكن شدند جمع آوری شده و شامل كارت تبريی از خانواده، دوستان و همكاران از كشورهای مختلف است.

گفتنی است، یکی از ویژگی های بارز محسن مقدم علاقه او از کودکی به جمع آوری کلکسیون های مختلفی چون تمبر، صدف، کارت پستال، چپق و قلیان و آثار متنوع تاریخی بوده است. او و همسرش در طول زندگی خود رنج های زیادی را متحمل شدند تا توانستند مجموعه ای غنی از آثار و اشیاء تاریخی و هنری را جمع آوری کنند.

محسن مقدم مجموعه داری متخصص و دوستدار فرهنگ گذشته ایران زمین بود که مجموعه خود را برای ارزش مالی آن جمع آوری نکرد. او بخش زیادی از آثار خود را از خارج از ایران خریداری می کرد و به ایران باز می گرداند.

استاد مقدم در آبان ماه 1351 ه.ش یعنی پانزده سال قبل از وفات خود، خانه پدری‌اش را به همراه تمامی آثار موجود در آن به دانشگاه تهران برای آموزش و پژوهش در فرهنگ گذشته و سپس عموم مردم وقف کرد.

لام به ذکر است، اين نمايشگاه به مدت يک ماه در معرض دید عموم خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه، غیر از شنبه ها، از ساعت 9 تا 16:30 به موزه مقدم مراجعه کنند.

انتهای پیام/

برگزاری نمایشگاه نگاهی نوستالژیک به کارت پستال‌های تبریک سال نو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.