سالاریان زاده از تعهد قوای سه گانه برای اجرای حقوق شهروندی در کشور خبر داد.

تعهد قوای سه گانه برای اجرای حقوق شهروندی در کشور / راه اندازی سامانه برای محاسبات آماری در وزارت بهداشتبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدحسین سالاریان‌زاده رئیس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت در نشست خبرى که امروز برگزار شد؛ اظهار کرد: حقوق شهروندی از تعهداتی است که قوای سه گانه باید برای مردم اجرا کنند و پاسخگو باشند و بر اساس مصوبات سازمان ملل باید به برخی از اصول منشور حقوق بشر نیز توجه کنیم.

وی بیان کرد: منشور حقوق شهروندی را ریاست جمهوری آذرماه سال گذشته به دستگاه‌ها ابلاغ کرده است که به دنبال این ابلاغیه دستگاه‌ها باید برنامه‌ها و شاخص‌های کارکردی خود را تدوین می‌کردند تا امکان ارزیابی از طرف نهاد بالادستی و نهادهای مردمی فراهم شود.

سالاریان زاده با بیان اینکه منشور حقوق شهروندی شامل ۲۲ حق بر اساس مواد قانون اساسی است که اولین حق، حق حیات، سلامت زندگی است، افزود: در جریان این منشور سال ۹۶، دستگاه‌ها باید شاخص‌های خود را تعریف، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی کنند و با دستورالعمل‌ها آشنا شوند تا حق مردم را بشناسند و عکس‌العمل نشان دهند.

وجود 63 دانشگاه و 5 سازمان وابسته به وزارت بهداشت

وی عنوان کرد: در نشست پنجم میان دستگاه‌ها که یازدهم دی‌ماه به میزبانی وزارت بهداشت برگزار می‌شود، وزارت بهداشت از اقدامات خود رونمایی می‌کند.

سالاریان زاده اظهار کرد: بیش از ۶۳ دانشگاه و پنج سازمان وابسته داریم که حدود ۶۰۰ بیمارستان و ۴۳۰ شبکه بهداشتی درمانی زیرمجموعه این واحدهاست. بنابراین رصد کردن این موارد نیاز به روش‌های جدیدی دارد.

وی گفت: وزارت بهداشت سامانه‌ای را برای جاریزی اطلاعات از طریق ارزیاب شونده و پایش و راستی‌آزمایی کردن توسط ارزیاب‌ها طراحی کرده است که محاسبات آماری را انجام می‌دهد.

وی یاد آور شد: شهروندان نیز توانایی مراجعه به این سامانه را دارند تا به مدارک دسترسی پیدا کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار