استاندار سمنان با اشاره به ظرفیت‌های استان برای بهره‌گیری از نیروی خورشید گفت: نیروگاه‌های خورشیدی در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا خباز ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان سمنان اظهار داشت: سند آمایش سرزمینی در استان سمنان یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که از سوی دولت برای برنامه‌ریزی در راستای ایجاد توسعه پایدار تنظیم می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه این سند یکی از اولویت‌ها و ضروریات برای تحقق اهداف دولت است تصریح کرد: سند آمایش سرزمینی استان سمنان در مرحله نهایی قرار دارد و به‌زودی آماده می‌شود.

استاندار سمنان با اشاره به ظرفیت‌های این استان در حوزه نیروی خورشیدی تصریح کرد: بالغ‌بر 90 درصد از روزهای سال در این استان آفتابی است و می‌توان از این ظرفیت برای بهره‌گیری از انرژی‌های نو و خورشیدی استفاده کرد.

وی گفت: نیروگاه‌های خورشیدی در استان سمنان راه‌اندازی می‌شود و با تحقق این مسئله گامی مؤثر در راستای کاهش مصرف آب و برق برداشته می‌شود.

 خباز در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم جذب سرمایه‌گذار برای پروژه‌های عمران و آبادانی استان بیان کرد: کاهش روند استعلامات و مجوزهای دستگاه‌های اجرایی برای سرمایه‌گذاری یکی از مهم‌ترین مطالبات به‌حق سرمایه‌گذاران است.

وی بابیان اینکه برخی ادارات برای پاسخگویی به استعلامات زمان طولانی را تلف می‌کنند تصریح کرد: این مهم انگیزه و رغبت سرمایه‌گذاران را در پروژه‌های استان کاهش می‌دهد و در بازه زمانی بلندمدت این مسئله به ضرر ما است.

استاندار سمنان تأکید کرد: مسئولان از تمام ظرفیت‌های موجود در استان برای ایجاد اشتغال و جذب سرمایه‌گذاران استفاده کنند.

انتهای پیام/ب

 راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی در استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.