معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: استان اردبیل در حوزه سوادآموزی رتبه 27 کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، یوسف احمدی،معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به اینکه استان اردبیل در حوزه سوادآموزی در سطح کشور رتبه 27 را دارد تصریح کرد: طرح‌های سوادآموزی در 3 قالب آموزش، تحکیم و انتقال انجام می‌گیرد که در این 3 دوره فضا برای رشد و پیشرفت این افراد مهیا می‌شود.

وی اظهار کرد: سهم سوادآموزی استان اردبیل در سال تحصیلی 96_97 به طور کامل محقق شده و سعی ما در افزایش سهم سالجاری تا پایان سالتحصیلی است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به اینکه 9 هزار و 200 نفر در این مدت وارد چرخه سوادآموزی شده‌اند، گفت: بیشترین بی‌سوادی در شهرهای شمالی استان است که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این مشکل در این مناطق کاهش یابد.

احمدی بیان کرد: 56 هزارو 838 نفر جمعیت بی‌سواد استان در بازه سنی 10 تا 49 است که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بی‌سوادی در آینده نزدیک در استان ریشه‌کن شود.

وی اضافه کرد: برنامه‌های هفته سوادآموزی نیز از امروز آغاز خواهد شد که دیدار با امام جمعه اردبیل، برنامه‌های فرهنگی و برگزاری میزگرد از جمله این برنامه‌ها خواهد بود.

وی گفت: شورای پشتیبانی سوادآموزی به عنوان رکن اساسی سوادآموزی نیز در این هفته تشکیل جلسه خواهد داد و مسایل مورد نیاز در این خصوص مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ح

سهم سوادآموزی استان اردبیل به طور کامل محقق شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.