معاون سواد آموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: بیش از 83 درصد جمعیت استان اردبیل با سواد هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، یوسف احمدی، معاون سواد آموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: با احتساب کل جمعیت استان 83.1 درصد باسواد و 16.9 درصد بی سواد هستند.

وی گفت: جمعیت استان اردبیل در سرشماری 127 هزار و 420 نفر اعلام شده است، که از این تعداد 68.2 درصد در مناطق شهری و 31.8 درصد در مناطق روستایی ساکن هستند.

معاون سواد آموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: نرخ باسوادی در جمعیت مردان 88.8 درصد بوده و این نرخ درجمعیت زنان استان 77.1 درصد است.

احمدی اضافه کرد: 87.3 درصد جمعیت شهری و نیز 74.1 درصد جمعیت روستایی در استان باسواد هستند که اختلاف درصد باسوادی در مناطق شهری و روستایی 13.2 درصد است.

وی با اشاره به این موضوع که میانگین رشد سواد در دنیا یک درصد است، گفت: در بین سرشماری سال ۹۵_۹۰ در حوزه سوادآموزی رشد باسوادی در ایران 2.3 درصد اعلام شده است.

معاون سوادآموزی استان اردبیل اظهارداشت: تعداد بی‌سوادان گروه سنی ۴۹_۱۰ ساله استان درحدود 56 هزارو 838 نفر بوده که از این رقم تعداد 18 هزارو 91 نفربه مردان و تعداد 38 هزار و 747 نفر به زنان تعلق دارد و این تعداد از جمعیت بی‌سواد استان هدف حوزه سوادآموزی است.

به گفته احمدی از لحاظ جغرافیایی هم در استان اردبیل تعداد 98 هزار و 597 نفر در مناطق شهری و تعداد 93  هزار و 996 نفر روستایی از کل جمعیت استان بی‌سوادهستند.

وی اظهار امیدواری کرد: با هماهنگی تمامی عوامل مرتبط در حوزه‌های مختلف بتوانیم در بازه زمانی معین بی‌سوادی را ریشه کن کنیم.

 

انتهای پیام/ح

رشد حوزه سوادآموزی کشور 2.3 درصد است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار