معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر قم گفت:مردم تنها به اخبار زلزله که از مراجع رسمی و خبرگزاری‌های معتبر منتشر می‌شود اعتماد کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ بهرامی،معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر قم با اشاره به زلزله‌ای که در حوالی تهران رخ داد اظهار کرد: با توجه به اینکه استان قم در مجاورت استان تهران قرار دارد و در واقع استان معین برای تهران محسوب می‌شود، در پی زلزله‌ای که روز گذشته تهران را لرزاند نیروهای امدادی هلال احمر قم در قالب 9 گروه امداد، نجات و زنده‌یابی به صورت آماده‌باش کامل در آمدند.

وی افزود: در نخستین ساعاتی که زلزله در تهران احساس شد تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر آماده حرکت بود و دستگاه‌های زنده‌یابی و سگ‌های تجسس نیز آماده انجام عملیات امداد و نجات بودند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر قم ادامه داد: با دستوری که از سازمان امداد و نجات صادر شد بیش از 70 نفر از امدادگران و نجات‌گران در مرکز استان به صورت آماده‌باش درآمدند.

بهرامی عنوان کرد: با صدور دستور آماده‌باش از سوی سازمان امداد و نجات به مراکز امدادی استان‌های معین تیم‌های امدادی قم به صورت آماده باش درآمدند.

وی ادامه داد: از مردم خواهشمندیم در برهه‌هایی که بحران بخشی از جامعه را فرا می‌گیرد از هرگونه شایعه‌سازی در مورد زلزله و شایعه‌پراکنی در این زمینه جدا خودداری کنند و بر اساس دستوراتی که ستاد مدیریت بحران کشور صادر می‌شود عمل کنند و اخبار زلزله را فقط  از مراجع رسمی و خبرگزاری‌های معتبر پیگیری   کنند تا جامعه از اضطراب و نگرانی عبور کند.

انتهای پیام/ش

مراکز امدادی قم در حالت آماده باش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.