5 هزار نفر از مردم نوع‌دوست کهگیلویه وبویراحمد برگه اهدای عضو پس از مرگ را تکمیل کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛مسئول هماهنگی تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۶۰ عضو بیمار مرگ مغزی در کهگیلویه وبویراحمد به بیماران نیازمند پیوند داده شد گفت: از سال ۱۳۹۰ تاکنون ۴۴۰ عضو حیاتی بیماران مرگ مغزی به نیازمندان پیوند داده شده که از این تعداد ۴۰۰ نفر زنده هستند.


ساسان عباسی افزود: تاکنون ۴۷۵ عضو شامل کلیه، کبد و قرنیه بیماران مرگ مغری درکهگیلویه و بویراحمد برداشته شده است.


وی ادامه داد: ۱۷۵ بیمار دیالیزی در استان وجود دارد که ۵۰ درصد آن‌ها قابلیت دریافت کلیه و ۴۰ درصد در نوبت پیوند این عضو حیاتی هستند.


مسئول هماهنگی تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی اضافه کرد: اهدای عضو به یک فرهنگ عمومی در بین مردم استان تبدیل شده است.


جوان‌ترین اهدا کننده عضو در استان کهگیلویه و بویراحمد کودک ۱۹ ماهه و مسن‌ترین اهدا کننده عضو بیش از ۷۰ سال سن داشته است.


بیش از پنج هزار نفر از مردم نوع‌دوست و نیکوکار استان فرم اهدای عضو بعد از مرگ را تکمیل کرده‌اند.


براساس آمار‌ها روزانه ۲۰ بیمار مرگ مغزی در کشور بدون اهدای اعضای بدن خود می‌میرند ودر هر ۱۰ دقیقه یک نفر به لیست انتظار دریافت عضو اضافه می‌شود که در هر ۱۲ ساعت یک بیمار در ایران موفق به دریافت عضو حیاتی می‌شود و به زندگی بازمی‌گردد.


این آمار‌ها نشان می‌دهد فرهنگ اهدای عضو باید بیش از پیش گسترش یابد تا شمار بیشتری از هموطنان بتوانند شانس دوباره‌ای برای زندگی داشته باشند.

انتهای پیام/د

اهدا عضو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.