سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت:احزاب باید با منابع مالی خودشان اداره شوند و نباید هیچگونه وابستگی به دولت داشته باشند.

افزایش قیمت حامل های انرژی در بدترین زمان در حال اجرایی شدن است/احزاب نیاید بله قربان گوی دولت شوندغلامرضا مصباحی‌مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بودجه‌بندی سال 97 مبنی بر افزایش قیمت حامل‌های انرژی و حذف یارانه چندین دهک، اظهار کرد: مسائل بودجه متنوع و متفاوت بوده و در زمینه‌های اتکا به نفت، برداشت از صندوق توسعه ملی، ایجاد اشتغال، مسئله حمایت از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و افزودن تعدادی از خانواده‌های یارانه‌بگیر است.

وی افزود: قرار بر این نبوده که پرداخت یارانه تا ابد ادامه پیدا کند و این طرح از ابتدا به مدت 5 سال مصوب شده بود و حتی دولت در زمینه قطع یارانه اشخاص پردرآمد دچار دیرکرد شده است.

مصباحی‌مقدم تصریح کرد: بنده زمانی که رئیس کمیسیون برنامه و بودجه بودم، این پیشنهاد را به صحن علنی مجلس بردم که یارانه به کسانی تعلق پیدا کند که حقیقتا به این پول احتیاج دارند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز بیان کرد: بنده کاملا با این کار دولت موافقم؛ اما ایرادی که به این مسئله وارد است، این است که چرا دولت پس از گذشت چهار سال از آغاز دوره ریاست جمهوری حسن روحانی تازه به این فکر افتاده که باید یارانه‌ها را قطع کند.

وی با اشاره به افزایش قیمت حامل‌های انرژی، ادامه داد: در قانون هدفمندسازی یارانه‌ها یکی دو ماده به اصلاح قیمت حامل‌های انرژی اختصاص دارد و ایراد این مسئله نیز این است که چرا اصلاح قیمت‌ها در زمان مقرر صورت نپذیرفت و آقای نوبخت که اکنون مسئله افزایش قیمت بنزین را مطرح می‌کند، در گذشته معتقد بود اگر قیمت آن افزایش پیدا کند همه چیز بهم خواهد ریخت.

مصباحی‌مقدم تأکید کرد: طرح افزایش قیمت حامل‌های انرژی درست در بدترین شرایط ممکن در حال اجرا شدن است، چرا که در شرایط فعلی رکود همچنان ادامه داشته و بیکاری جوانان تحصیلکرده رو به فزونی است.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز اذعان کرد: بهتر بود ابتدا دولت رونقی را در فضای کشور ایجاد و سپس شروع به آغاز فشارهای جدید می‌کرد.

وی تصریح کرد: برای بهینه‌سازی حامل‌های انرژی راه‌های دیگری جز افزایش قیمت بنزین وجود دارد که البته دولت آنها را دنبال نمی‌کند. به عنوان مثال آلودگی هوا که بسیاری از فعالیت‌های مردم را مختل کرده، حاصل سوختی است که در اتومبیل‌ها استفاده می‌شود.

مصباحی‌مقدم اظهار کرد: بنده فکر می‌کنم که افزایش قیمت بنزین به صورت ناگهانی اگر چه در نفس، کار درستی است؛ اما در شرایط فعلی بسیار ناپخته است، در نهایت باعث نارضایتی مردم خواهد شد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به بودجه تخصیص یافته به احزاب در سال 97 و این مسئله که آیا چنین بودجه‌ای می‌تواند جریان‌های سیاسی را به سوی دولتی‌شدن سوق دهد، افزود: احزاب باید با منابع مالی خودشان اداره شوند و نباید هیچگونه وابستگی به دولت داشته باشند، چرا که احزاب باید از آزادی بیان برخوردار بوده و بتوانند در مواقع نیاز به نقد بپردازند، نه اینکه به بله قربان‌گویان دولت تبدیل شوند و معتقدم اختصاص یارانه به تشکل‌های سیاسی آنها را دولتی خواهد کرد.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م.ر
۰۹:۳۴ ۱۰ دی ۱۳۹۶
شما که می گوید یارانه نباید تا ابد اجرا شود اقایان حقوق خودتون مطابق با حقوق دیگر کارمندان بسنجید بعدا از حذف یارانه بگوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۰ دی ۱۳۹۶
درود بر مصباحی‌مقدم
آخرین اخبار