سخنگوی جبهه پیروان گفت: اگر برای احزاب بودجه‌ای مدون شود همکاری و توسعه سیاسی در کشور افزایش می‌یابد.

همکاری و توسعه سیاسی در کشور با تخصیص بودجه برای احزاب افزایش می‌یابدسید کمال‌الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ردیف بودجه احزاب در سال 97 اظهار کرد: احزاب به دلیل آنکه از فعالیت‌های اقتصادی منع شده‌اند و بودجه‌ای ندارند که بخواهند به واسطه آن به فعالیت‌های تشکیلاتی بپردازند، لذا لازم است تا بودجه‌ای به جریان‌های سیاسی اختصاص یابد.

وی افزود: این منبع مالی می‌تواند در بودجه کشور جای بگیرد، همانطور که دیگر کشورها نیز هزینه فعالیت‌های حزبی را می‌پردازند. چندی قبل رضازاده اعلام کرد که اکثریت تشکل‌های سیاسی کشور با مشکلات مادی عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری بیان کرد: به عنوان مثال جامعه اسلامی کارمندان برای ادامه کار تشکیلاتی خود هیچ منبع مالی در اختیار ندارد و فرض بر اینکه بخواهیم از اعضای  این تشکل‌ سیاسی مالیات دریافت کنیم، بازهم این مقدار پول کفاف هزینه‌های استانی احزاب را نخواهد داد.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد برطبق قانون اساسی عمل شود و احزاب که جزء پایه‌های مردم‌سالاری و دموکراسی هستند، فعال باشند باید به لحاظ مالی حداقلی برای آنها در نظر گرفته شود.

سجادی تأکید کرد: احزاب و تشکل‌های سیاسی تولیدکنندگان اندیشه سیاسی در کشور هستند و باید با دولت به لحاظ بیان انتقادات و پیشنهادات تعامل داشته باشند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: اگر برای احزاب بودجه‌ای مدون شود همکاری و توسعه سیاسی در کشور افزایش می‌یابد، چرا که فعالیت گروه‌های سیاسی دموکراسی را در کشور پدیدار می‌کند.

وی بیان کرد: اگر بودجه‌ای برای احزاب اختصاص یابد نباید تصور کرد که جریان سیاسی به سمت دولتی شدن گام بر می‌دارند، چرا که در هرحال احزاب مواضع خاص خود را دارند و قطعا اگر مشکلی در بدنه دولت باشد از آن انتقاد خواهند کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار