مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در مراسم رونمایی از ضریح مطهر امامزاده سید احمد (ع) مرند، گفت: خیران مرندی برای ساخت این ضریح ۸۰۰ میلیون ریال هزینه کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان  از سازمان اوقاف و امور خیریه ضریح مطهر امامزاده سید احمد (ع) مرند روز گذشته با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین شیری؛ مدیرکل مدیریت عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام علی مصائبی؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی و حجت‌الاسلام علی نعمت‌زاده؛ امام جمعه مرند رونمایی شد.

مدیرکل بازرسی سازمان اوقاف در این مراسم، امامزادگان را منشاء برکت برای مردم شهر‌ها دانست و گفت: در ابتدای قرن سوم شهر‌های مرند، مراغه و اردبیل در شمال غرب ایران از جایگاه خاصی برخوردار بودند.

حجت‌الاسلام شیری افزود: سید احمد (ع) پسر سید ابراهیم و نوه امام موسی کاظم (ع) است و با یک واسطه به امام هفتم شیعیان متصل است.

وی از مسئولان استانی و شهرستانی، اجرای طرح ساماندهی محوطه این امامزاده را خواستار شد.

در این مراسم مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی دلیل وجود امامزادگان در شهر‌ها را متدین بودن و ولایی بودن مردمان این شهر‌ها برشمرد و تصریح کرد: طرح جامع امامزاده سید احمد (ع) شهر مرند با هدف ایجاد اماکن رفاهی برای زائران این امامزاده سال آینده اجرا خواهد شد.

حجت‌الاسلام مصائبی خاطرنشان کرد: ضریح جدید در ابعاد ۱۵ متر مربع با اسکلت چوب اشباع شده و مینا کاری در ۲ طبقه با آیات سوره‌های انسان و نور کار شده است.

وی یادآور شد: خیران مرندی برای ساخت این ضریح ۸۰۰ میلیون ریال هزینه کرده‌اند.

انتهای پیام/ف

مشارکت ۸۰۰ میلیون ریالی خیران مرندی در ساخت ضریح مطهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.