وزارت امور خارجه ژاپن اعلام کرد برنامه توکیو برای استقرار سامانه‌های دفاع موشکی ساحلی ایجیس آمریکا کاملا تدافعی است.

تلاش‌های توکیو در زمینه دفاع موشکی کاملا تدافعی استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، وزارت امور خارجه ژاپن روز چهارشنبه اعلام کرد برنامه توکیو برای استقرار سامانه‌های دفاع موشکی ساحلی ایجیس آمریکا کاملا تدافعی است و هیچ تهدیدی برای روسیه یا هیچ کشور همسایه دیگری محسوب نمی شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه ژاپن اعلام کرد: «تلاش هایی که کشور ما در زمینه دفاع موشکی انجام داده کاملا تدافعی است و هیچ تهدیدی برای روسیه یا هیچ کشور همسایه دیگری نیست. ما بارها این موضوع را در فرصت های مختلف به ویژه در نشست اخیر بین وزیران امور خارجه دو کشور به اطلاع روسیه رسانده ایم.»

دولت ژاپن روز سه شنبه تصمیم به توسعه سپر موشکی این کشور با سامانه های دفاع موشکی ساحلی ایجیس ساخت آمریکا گرفت که انتظار می رود به حفظ امنیت این کشور برابر حملات احتمالی موشکی کروز و بالستیک کمک کند.

وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه درباره این تصمیم توکیو ابراز نگرانی کرد. به گفته مقامات پکن، این اقدام می تواند امنیت جهانی و اعتماد بین کشورها را تحت تاثیر قرار دهد.

روسیه نیز بارها درباره طرح های سامانه های ساحلی ایجیس ژاپن ابراز نگرانی کرده است. حتی سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد این سامانه به طور مستقیم منافع امنیتی مسکو را تحت تاثیر قرار می دهد. این سامانه پیشتر در رومانی مستقر شده و قرار است به زودی در لهستان نیز استقرار یابد.

 

انتهای پیام/

 

ژاپن در خصوص  استقرار سامانه‌های دفاع موشکی ساحلی ایجیس آمریکا به روسیه اطمینان خاطر داد

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار