معاون اقتصادی استاندار کردستان گفت: بیشترین تولید و اشتغال استان مربوط به حوزه کشاورزی بوده و نقش مهمی در رونق اقتصادی و اشتغال در استان ایفا کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛حسین فیروزی معاون اقتصادی استاندار کردستان پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از کارمندان نمونه سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اظهار کرد: محور توسعه در کردستان همچنان بخش کشاورزی است و این به معنی نیست که مسوولیت خود را فراموش کرده و دیگر به فکر توسعه سایر بخش‌ها نباشیم.

معاون اقتصادی استاندار کردستان افزود: بیشترین تولید و اشتغال استان مربوط به حوزه کشاورزی است و نقش مهمی در رونق اقتصادی و اشتغال در استان ایفا کرده و این مهم می‌طلبد به این حوزه توجه بیشتری صورت بگیرید.

فیروزی از جهاد کشاورزی استان به عنوان یکی از موفق‌ترین دستگاه‌ها در سطح استان نام برد و اظهار کرد: جهاد کشاورزی بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی سازمان برنامه‌ریزی و سایر دستگاه‌های متولی در حوزه نظارت به لحاظ عملکردی در بین سایر دستگاه‌های استان رتبه برتر را بدست آورده است.

وی خاطرنشان کرد: انتظار ما از حوزه کشاورزی این است که همچنان جهانی فکر و محلی و منطقی عمل کنند تا شاهد توسعه هرچه بیشتر در این حوزه باشیم.

معاون اقتصادی استاندار کردستان با بیان اینکه روش‌هایی را که در حوزه کشاورزی اجرا و خروجی مناسب را داشته باید به الگوی اجرایی در این بخش تبدیل شود، تصریح کرد: تحقق این مهم می‌تواند نقش بسزایی در توسعه کشاورزی و اشتغالزایی هرچه بیشتر در این بخش کمک کند.

فیروزی افزود: افراد متخصص و خبره باید تحول فرهنگی را در بحث کشاورزی در استان ایجاد کنند تا شاهد رونق بیش از بیش این حوزه باشیم.

وی با بیان اینکه تحقیقات پیرامون حوزه توسعه کشاورزی را بسیار ارزشمند دانست و گفت: البته این تحقیقات نباید در قالب جزوه و کتاب باقی بماند و زمانی ارزش دارد که روی زمین شاهد عملیاتی شدن آنها باشیم.

فیروزی با تاکید بر اینکه ما در حوزه عمل و اجرا در زمینه تحقیقات پژوهشی شکاف‌هایی داریم، اذعان کرد: متاسفانه تحقیقات خوبی انجام شده اما در کتابخانه‌ها باقیمانده است که باید آنها را وارد عرصه اجرا کنیم.

 معاون اقتصادی استاندار کردستان اضافه کرد: امیدواریم حضور مدیرکل بومی و متخصص در این بخش بتواند تحولات بسیار خوبی کما فی سابق در حوزه کشاورزی استان ایجاد و شاهد ارتقای هرچه بیشتر شاخص‌ها در این بخش باشیم.

انتهای پیام/ د م

بخش «کشاورزی» محور توسعه کردستان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.