رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: در بحث افزایش تولید گوشت قرمز باید به جد کار کنیم، چون مردم در روستا به درآمد نیاز دارند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛خالد جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان پیش از ظهر امروز جلسه ستاد امور دام و طیور استان کردستان گفت: در بحث افزایش تولید گوشت قرمز باید به جد کار کنیم، چون مردم در روستا به درآمد نیاز دارند تا ماندگاری در روستا اقتصادی باشد.

 وی افزود: فعالیت‌هایی که در دام سنگین انجام داده‌ایم باید برای دام سبک هم اجرا شود و با استفاده از مشارکت دامداران هم برای اصلاح روش‌های پرورش مانند اصلاح‌ نژاد، جایگاه دام و تغذیه، برنامه‌ریزی اصولی و از روش‌های مناسب آموزش و ترویج در این زمینه بهره‌ ببریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: توسعه زنبورداری نیز مهم است زیرا گرده‌افشانی تاثیر مهمی در افزایش کمی و کیفی محصولات باغی و زراعی دارد و باید الگوهای مفید را شناسایی و از ابزارهای مناسب و تسهیلات اشتغال پایدار بخش کشاورزی استفاده کنیم.

وی بیان کرد: در بحث امور دام باید اصلاحات اساسی انجام دهیم تا نیاز استان برآورده شود و باید شرایط را برای همکاری با قسمت‌های مختلف همانند دامپزشکی مهیا نمائیم تا از نیروهای کارشناس و متخصصی که در مراکز جهاد کشاورزی در سطح دهستان‌ها هستند بتوانیم حداکثر استفاده را بکنیم.

جعفری بیان کرد: یک‌ میلیون و ۳۰۰ هزار راس دام سبک در استان داریم، که بایستی برای آن برنامه‌ریزی کرد تا افزایش تولید داشته‌ باشند و در سطح کشور هم می‌بایست توجه ویژه‌ای به آن شود که به همین منطور طرح بهبود مدیریت گوسفند گوشتی هم در سطح استان شروع شده است.

انتهای پیام/ د م

یک‌ میلیون و ۳۰۰ هزار راس دام سبک در کردستان داریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.