یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق به تولید دستگاهی شده است که جریانات و نوسانات آب را به برق تبدیل می‌کند.

شرکت‌های دانش‌بنیان برق شبکه خانگی را تامین می‌کنندبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  شرکت‌های دانش‌بنیان از اهمیت بسیار زیادی در کشور برخوردار هستند و با اختراعات روزمره جوانان نخبه در این شرکت‌ها و همچنین به واسطه طرح‌های مبتنی بر دانش سبب رشد و پیشرفت کشور می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد به معرفی محصولات دانش‌بنیانی بپردازد که توسط این شرکت‌ها تولید شده است.

تولید برق از طریق دستگاه فشار‌شکن

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق به تولید برق از طریق دستگاه فشار‌شکن شده است.

مدیر این شرکت دانش‌بنیان در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این دستگاه اظهار کرد: چیزی که امروز در کشور ما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، انرژی است که در همین راستا شرکت ما اقدام به تولید برق کرده است.

وی با اشاره به جدید بودن این دستگاه گفت: دستگاه‌های فشار شکن قدیمی اغلب به صورت سنتی کار می‌کردند، اما دستگاهی که شرکت ما اقدام به تولید آن کرده است با روش‌هایی نوین و فناورانه کار خود را انجام می‌دهد.

این مدیر خاطرنشان کرد:‌ توزیع آب و خط انتقال آبی در کشور ما مساحت بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است که اغلب آنها با فشار خود تلف می‌شوند و جایی باید باشد تا این فشار را ذخیره کنند.

وی با خبیان اینکه، فشار آب تبدیل به برق می‌شود،‌ گفت: دستگاه دانش‌بنیان شرکت ما فشار مازاد آب را می‌گیرد و با استفاده از تکنولوژی‌های نو و نوین آنها را به برق تبدیل می‌کند.

این مدیر با اشاره به این موضوع که، شبکه توزیع آب نوسانات بسیاری دارد، گفت: به جهت آنکه جریان آب متغیر است و برای آنکه جریان برق همانند جریان آب نوسان نداشته باشد و بتوانیم برقی با جریان ثابت را تولید کنیم،‌ اقدام به طراحی دستگاه دانش‌بنیان با ویژگی مخصوص کرده‌ایم.

وی یادآور شد: در گذشته از فشار مازاد آب جهت تبدیل انرژی‌های مکانیکی استفاده می‌کردند اما امروز این انرژی مکانیکی تبدیل به انرژی برق شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار