آیین پایانی و انتخاب نفرات برتر سومین دوره جایزه ادبی هنری کتاب سال سیلک در کاشان برگزار شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  گفت: جایزه ادبی هنری سیلک همچون سه سال گذشته در مسیر تعالی و رشد شعر و ادبیات داستانی کشور گام برمی‌دارد.

 

مصطفی جوادی‌مقدم، با اشاره به اینکه جایزه ادبی سیلک در دو بخش ادبیات داستانی و شعر  به صورت ملی برگزار می شود تصریح کرد: 100 اثر در بخش ادبیات داستانی و 95 اثر در بخش شعر از آثار چاپ شده و تالیفی سال 1395 به دبیرخانه سومین دوره جایزه ادبی کتاب سال سیلک ارسال شد.

 

وی،انتخاب و معرفی سه نفر در هر بخش به عنوان برگزیده را یادآورشد و گفت:این آیین در کنار برنامه های طرح یک ماه با کتاب در کاشان که از 24 آبان ماه آغاز شده است اجرا می شود و طرح یک ماه با کتاب با افتتاح پاتوق کتاب و برگزاری برنامه های مرتبط با کتاب همچنان ادامه خواهد یافت .

 

به گفته وی، نامزدی کاشان برای انتخاب پایتخت کتاب ایران با اجرای طرح های گوناگون در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی باعث مشارکت نهادهای دولتی، شهری و خصوصی برای ترغیب مردم در ارتقای سرانه مطالعه در این شهرستان شود.

 

جوادی‌مقدم در پایان با اشاره به اجرای یک برنامه غیر فرهنگی در کاشان گفت: اجرای برنامه های فاخرفرهنگی همواره مورد حمایت اداره بوده است و حاشیه سازی ها در حوزه فرهنگ هیچگاه مورد توجه و نظر مردم و مسئولین قرار نمی گیرد.

 

شایان ذکراست:آیین پایانی سومین دوره جایزه ادبی کتاب سال سیلک به همت موسسه فرهنگی هنری حوض فیروز ملی در یکی از خانه های تاریخی متعلق به بخش خصوصی این شهرستان برگزارشد.

 

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.