رمان"کنار رود ماین" اثر نسرین ارتچایی تنها رمانی که از آثار رقبای خود سبقت گرفت و به عنوان تنها رمان قابل تقدیر سیزدهمین دوره جایزه ادبی سرزمین نور شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ این نویسنده جوان کاشانی آثار دفاع مقدس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران در مرکز اصفهان گفت:رمان"کنار رود ماین" به دلیل پرداخت نو و ساختار فرمیک ویژه آن با داوری، مجید قیصری، مجید اسطیری و عل ساه علی تقدیر ویژه شد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه سیزدهمین دوره جایزه ملی ادبی سرزمین نور در دو بخش حرفه ای و مردمی از 19تا 26اسفند در مجتمع سهید باکری خرمشهر گفت:این مراسم با حضور مقامات کشوری، مقامات، هنرمندان و نویسندگان استان خوزستان برگزار می شود.

به‌گفته‌وی، رمان"کنار رود ماین"کاندید جایزه ادبیات خلاقه، کاری از گروه هنری h متشکل از اساتید ایرانی مقیم کانادا نیز شده است که برای سومین سال متوالی در بهار آثار نهایی در سه موضوع جهانی اعتیاد، سرطان، آثار جنگ بر انسان ها را معرفی می کند.

این نویسنده جوان ادبیات داستانی کشور افزود: رمان «کنار رود ماین» هفدهمین اثر ادبی وی در دو بخش «هیس! من دارم یک داستان بلند می نویسم از عشق» با 57 فصل و «هی! برو جلو، عاشقانه تر می شود» با 55 فصل و پرداخت به لحظات زیستی «سردار شهید علی آزاد پور» از دارالشهدای آران و بیدگل نوشته شده است.

ارتجایی تصریح کرد: کتاب رمان «کنار رود ماین» در مورد سردار شهید علی آزاد پور، قایم مقام تیپ کردستان که با خوردن ترکش کنار رودخانه چاله خزینه کردستان به شهادت رسید تنها کتاب شناخته شده با این تعداد فصل و حجم 100 صفحه به بالا با سبک پست مدرن است.
وی در پایان اظهارداشت: برای بار دوم است که از رمان های وی در جایزه ملی ادبی سرزمین نور به خاطر ساختار های ویژه آن تقدیر می شود که نخستین آن تقدیر برای رمان" مجنون آدم خوش شانسیه سارینا" بوده‌است.

شایان ذکر است:نسرین ارتجاعی نویسنده خوش ذوق و برجسته کاشانی در نوشتن آثار دفاع مقدس با سبک نو و پست مدرن نوشتن را از 9 سالگی آغاز کرده و پس از آن کار نویسندگی را با چاپ داستان و رمان به صورت حرفه ای و تخصصی ادامه داد تا اینکه اولین کتابش با نام "قصری از حریر سرخ" را در اواسط دهه 70به چاپ رساند.

وی تا کنون توانسته 17 اثر که سه مورد آن رمان «صدرا، مجنون آدم خوش‌شانسیه سارینا و کنار رودماین» را به چاپ برساند.

کتاب های "آهای صلاح جات امنه " و " خودت خواستی اینجوری بیام" دو اثر وی و مجموعه یاداشتهای جانباز شیمیایی و «سردار شهید علی تبار» نیز با نام "دلم تنگه، دلم تنگ "و کتاب "گفتم و خندیدم و خندیدم و گفتم "با موضوع نقش شهید خرازی در آزادی خرمشهر برخی از آثار وی هستند.

کتاب های" زیر درخت اقاقی، کاش آخرین ستاره می شدم ، آواز شکیبایی ، شماره نمی دی ، صدرا(رمان برگزیده 2 جایزه ادبی اصفهان و شهید غنی پور تهران ) و یادداشت های طلائی از دست نوشته های خونین شهدای کاشان " از دیگر آثار نسرین ارتجایی است که افرادی چون حاج امیروفایی و یک مجروح شیمیایی از قهرمانان داستان‌های کوتاه دفاع مقدس وی هستند.

جشنواره اینترنتی داستان کوتاه کوتاه دفاع مقدس نیز به عنوان تنها جشنواره بی ستاد کشوری از ابتکارات ارتجایی است که حدود هفت دوره آن با شرکت نویسندگان داخلی و خارجی از سراسر دنیا برگزار شده است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.