مراسم اختتامیه دوره ی اول جايزه ی کتاب سال سيلک،درکاشان برگزار شد .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، در اين مراسم هيأت داوران بخش کتاب سال شعر با ايراد بيانيه، جوايز اين بخش را به برگزيدگان اهدا کردند.
در بيانيه ي هيأت داوران جايزه آمده است: «با سپاس از شاعران و نويسندگان کشور، اولين دوره ي جايزه ي ملي کتاب سال سيلک، علی رغم مشکلات موجود، با معرفي برگزيدگان اين دوره به کار خود پايان مي‌دهد؛ اين حرکت مستقل ادبي ـ هنري به همت مؤسسه ي فرهنگي ـ هنري حوض فيروزه و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي شکل گرفته است و اميد مي رود که اين حرکت در دوره هاي بعد با حمايت شاعران، نويسندگان، هنرمندان و سازمان ها و نهادهاي مرتبط استمرار داشته باشد.
هيأت داوران جايزه ي کتاب سال سيلک، تأکيد دارد اين جايزه در سير تکويني خويش، تمام تلاش خود را به‌ کار خواهد گرفت که علاوه بر پيش‌فرض‌هاي رسمي تعيين‌شده، از هرگونه جانبداري در زمينه‌ ي گرايش‌هاي معمول بپرهيزد.
از ميان نامزدهاي اولين دوره ي اين جايزه در بخش کتاب سال، ويژه کتاب‌هاي شعر منتشر شده در سال‌هاي ۹۲ و ۹۳، کتاب «عصر انجيرهاي بادي» اثر ابوالفضل باني به دليل بيان لطيف و صميمي اتفاق هاي مشترک انساني همراه با احساس ساده و بومي، رتبه اول را کسب نمود.

رتبه دوم به مجموعه غزل «آفتابگردان هاي سرزمين مادري» از محمدرضا سرسالاري به دليل استحکام ساختار زباني و بهره مندي از عناصر اسطوره اي تعلق گرفت. هيأت داوران با تقدير از تلاش هاي مستمر پرويز حسيني در عرصه ي ترجمه، شعر و نقد، کتاب «من فقط گريه ها يادم مانده است» به علت عاشقانه هاي متفاوت با رويکردي ساده به شعر از نشر شاسوسا را حايز مقام سوم دانست و از مجموعه ي «مادر غزل منم» اثر فاطمه رضايي تقدير به عمل آمد.
هيأت داوران بخش داستان با تقدير از خانم نغمه دهقاني به خاطر مجموعه داستان «کافه مهاجر»، جايزه -ي اول اين بخش را به ميثم خيرخواه با مجموعه داستان «شاخه هاي عزيز انار بن» تقديم نمود.

کتاب «در هواي گرگ و ميش» از محسن عباسي جايزه ي دوم اين بخش را از آن خود کرد و مجموعه داستان «يخ در بهشت صورتي» اثر پروين برهان شهرضايي که با انتشارات اميرکبير به چاپ رسيده است را حايز رتبه ي سوم در اولين دوره ي جايزه ي ادبي ـ هنري سيلک شناخت.
در اين مراسم، لوح سپاس و جايزه نقدي به برگزيدگان اهداء شد.
فراخوان دومين دوره ي جايزه ي ادبي ـ هنري سيلک، ارديبهشت 1395 منتشر خواهد شد.





انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار