مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: ستاد بزرگداشت پیامبر اعظم (ص) در این استان دائمی شد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، حسین گنجی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: پیش از این این ستاد در سالروز ارتحال جانسوز پیامبر اکرم در دهه آخر ماه صفر و همچنین در هفته اول ربیع الاول مصادف با میلاد با سعادت آن حضرت فعال بود.
وی افزود: تشکیل این ستاد باعث می‎شود که مردم با این شخصیت بزرگ اسلام و با اوصاف، ویژگی‌ها و سنت پیامبر بزرگوار اسلام در تمامی ابعاد زندگی آشنا شوند.
گنجی با اشاره به تشکیل این ستاد به ریاست معاونت سیاسی امنیتی استانداری این استان اظهار داشت: با دائمی شدن ستاد بزرگداشت پیامبر اعظم (ص) علاوه بر برنامه‌های بزرگداشت رحلت آن پیامبر عظیم‌الشان و هفته وحدت، برنامه‌های نکوداشت پیامبر صلح و دوستی نیز در این استان در طول سال برگزار می‎شود.
وی گفت: برگزاری مراسم قرائت زیارتنامه حضرت رسول(ص) بسترساز ترویج فرهنگ و معارف ناب نبوی در بین اقشار مردم خواهد بود.
گنجی یادآور شد: مراسم قرائت زیارت‌نامه حضرت رسول(ص) از بعید، امسال در بیست و هشتم صفر با شکوه هرچه بیشتر در مصلاها و اماکن مقدس استان برگزار می‎شود.
وی افزود: سنت حسنه زیارت دعای از بعید پیامبر اکرم (ص) از سال 1385 با برنامه‎ریزی، هماهنگی و فعالیت‎های اجرایی بسیار زیادی به صورت گسترده و همزمان در مساجد، اماکن مذهبی و امامزاده‎های سراسر کشور به شکل باشکوهی برگزار شده است.
دبیر ستاد دائمی پیامبر اعظم(ص) چهارمحال و بختیاری با تاکید بر لزوم حفظ شعائر اسلامی و پاسداشت مقام والای پیامبر گرامی اسلام(ص)، افزود: این مراسم به صورت همزمان در هفت شهرستان این استان در سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص) برپا می‌شود.
گنجی اظهار داشت: همزمان با برگزاری دعای از بعید در روز رحلت پیامبر بزرگ اسلام (ص) 3 هزار جلد کتاب زیارت نیز بین عزاداران در سراسر استان توزیع می‎شود.
وی همچنین از پیش‌بینی برگزاری 157 برنامه فرهنگی و هنری در این استان در دهه مبارک فجر امسال خبر داد و گفت: برگزاری جشن‌های شب شعر و موسیقی، تئاتر و صحنه‎ای، ادبیات طنز، جشنواره عکس، برف‎آورد شهر برفی چلگرد، برگزاری جنگ‎های شادی، برگزاری همایش شاهنامه‏‎خوانی، تحلیل از هنرمندان و مفاخر فرهنگی و هنری استان، برگزاری مسابقات ادبی، داستان‌نویسی و شعر انقلاب، برگزاری مسابقات کتاب‎خوانی کانون مساجد، مسابقه بازخوانی وصیت امام راحل و برگزاری مسابقات خطاطی و خوشنویسی با موضوع انقلاب از جمله مهم‎ترین این برنامه‌ها به شمار می‎رود./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.