معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت:: با تربیت و آموزش می‌توان از ظرفیت زنان در سیستم مدیریت کشور استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ جوادی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر جهاد کشاورزی در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: باید زمینه حضور زنان را در عرصه‌های مختلف مدیریت فراهم و برای انتصاب جوانان و زنان بهتر از گذشته عمل کرد.

تاکید بر استفاده از ظرفیت زنان در سیستم مدیریت

وی در ادامه گفت: مدیریت اجر ایی وزارت جهاد کشاورزی در دولت دوازدهم به جوانان و زنان سپرده خواهد شد.

استاندار قزوین هم در این مراسم گفت: حضور و نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، عرصه‌های سیاسی بویژه انتخابات بیانگر این است که زنان توان تشخیص و انتخاب در جامعه را دارند لذا باید از توان و ظرفیت آن‌ها در عرصه‌های مدیریتی، اجتماعی و اقتصادی استفاده کرد.

زاهدی افزود: اگر امروزه شناخت کاملی از زنان توانمند در جامعه وجود ندارد به خاطر آن است که زمینه و میدان لازم برای حضور و فعالیت آن‌ها در جامعه فراهم نشده است.

تاکید بر استفاده از ظرفیت زنان در سیستم مدیریت

استاندار گفت: پس از تشکیل و استقرار دولت دوازدهم طی نامه‌ای رئیس جمهور به وزرا و استانداران ابلاغ و تکلیف کرد که از توان بانوان در عرصه‌های مدیریتی استفاده شود.

وی گفت: ملاک اصلی در انتخاب فاطمه خمسه، توانمندی وی بود که مورد تایید وزیر جهاد کشاورزی و معاونین و مشاورین قرار گرفت و بنده هم با این انتخاب موافقت کردم.

زاهدی گفت: قزوین از قطب‌های کشاورزی کشور محسوب می‌شود که با کمتر از یک درصد از خاک و مساحت آن بیش از ۴/۵ درصد از محصولات کشاورزی و غذایی کشور را تامین می‌کند و این نشان از توانمندی و ظرفیت بالای دشت قزوین است.

استاندار افزود: در کنار آن درحال حاضر با چالش و مشکل مهمی در این بخش به نام بحران آب مواجه هستیم که برای ساماندهی و برون رفت از این وضعیت چاره‌ای جز برنامه ریزی برای بهره وری آب نداریم.

وی عنوان کرد: برای تحقق این هدف باید به سمت اجرای طرح‌های نوین آبیاری، توسعه کشت‌های گلخانه ای، تغییر الگوی کشت و حمایت از کشت رخی محصولات استراتژیک نداریم و این جزو برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی نیز هست.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: انتخاب یک نفر از جامعه زنان برای پست ریاست سازمان جهاد قزوین اقدامی نو و بی سابقه است.

تاکید بر استفاده از ظرفیت زنان در سیستم مدیریت

بهمن طاهرخانی با بیان اینکه در قانون اساسی به جایگاه زنان در جامعه تاکید زیادی شده است، گفت: واگذاری این مسئولیت در استان قزوین گامی مهم برای مشارکت بیشتر زنان و بانوان در امور استان است.

سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم گفت: انتظار است خانم خمسه با بهره گیری از خلاقیت و نوآوری به تحول کشاورزی استان کمک کند.

تاکید بر استفاده از ظرفیت زنان در سیستم مدیریت

زرآبادی در ادامه گفت: نباید در انتخاب مدیران نگاه جنسیتی داشت بلکه این نگاه باید به ملاک شایسته سالاری تبدبل شود چرا که در انتخاب مدیران مرد هم باید همین دغدغه شایسته گزینی را داشته باشیم.

در پایان این مراسم از تلاش‌های علی اکبر متقی فرد تقدیر و فاطمه خمسه بعنوان رئیس جدید سازمان جهادکشاورزی استان قزوین معرفی شد.

فاطمه خمسه پیش از این به عنوان مدیر ترویج جهاد کشاورزی استان فعالیت داشت .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار