۲۵ آذر سال ۸۲ یادآور سفر تاریخی، پرخیر و برکت و ماندگار مقام معظم رهبری به دیار مینودری قزوین است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی در این روز در میان استقبال بی نظیر موج خروشان مردم که از ساعت‌ها قبل در انتظار دیدن معظم له بودند وارد شهر قزوین شدند و مردم خودروی حامل ایشان را همچون نگینی در بر گرفتند.

معظم له در این سفر، در جمع مردم و در باره گفتند: وقتی به دوره‌ی انقلاب نگاه می‌کنید، می‌بینید همه‌ی کشور شهدای بزرگی تقدیم کردند؛ اما چهره‌ی شه شهدای استان قزویندا و برجستگان و ایثارگران قزوینی ممتاز است؛ مثل شهید «رجایی»، در انقلاب، ما مثل شهید رجایی کم داریم، در میان رزمندگان - چه ارتش و چه سپاه - شهید «بابایی» یک انسان بزرگ و یک چهره‌ی ماندگار و فراموش‌نشدنی است.

مقام معظم رهبری تصریح کردند: در میان آزادگان، معلّم معنوی آنها، مرحوم «ابوترابی» هم از این نمونه‌هاست. من این سه چهره‌ی برجسته را از نزدیک می‌شناختم؛ با خصوصیاتشان آشنا بودم و می‌دانم این‌ها چقدر ممتاز بودند؛ این‌ها شهدای قزوینند.

ایشان، سه هزار شهدی استان را ازیکی از افتخارات قزوین نام بردند.

قزوین در بیان رهبر فرزانه انقلاب، دیاری کهن و ریشه‌دار و به‌مثابه بخشی از تاریخ و پیشینه فرهنگی پرافتخار ملت ایران و مرکز فقه و فلسفه معرفی می‌شود.

همچنین ایشان مردم قزوین را مردمی وفادار، مومن، متدین، دارای مناعت طبع، فداکار، سخاوتمند و اهل مشارکت در کار‌های بزرگ و خیر توصیف می‌کنند.
بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، استان قزوین مجموعه‌ای از نقاط جذاب، مثبت، امیدبخش و ترکیب بدیعی از استعداد‌ها و موهبت‌های خدادادی، فرزانگی، فکر، هنر، ادب، علم، استعداد، کشاورزی و صنعت است که باید موردتوجه قرار گیرد.

ایشان خطاب به جوانا قزوین گفتند: شما جوان‌های اهل قزوین، شما دختران و پسرانی که در این فضای اقلیمی و فرهنگی تنفس و رشد می‌کنید، به این سابقه‌ی کهن تکیه کنید.
مقام معظم رهبری تاکید کردند: ملت بزرگ ایران با همین سابقه‌هایی که نمونه آن را در شهر کهن و پُرعمق قزوین مشاهده می‌کنیم، توانسته است در میان ملت‌های دنیا به عنوان یک ملت ریشه دار و کهن معرفی شود.

سالروز این سفر تاریخی و به یاد ماندنی یادآور خاطرات ارزشمند بسیاری برای مردم قزوین است که هرگز از ذهن آنان فراموش نمی‌شود و همواره در تاریخ این استان ماندگار است.

لازم به ذکر است: اگر این سفر نبود بسیاری از طرح‌های بزرگ که حتی در قالب سفر‌های مختلف دولت مصوب شده بود قابلیت اجرا نمی‌یافت.

همه ۳۶۴ طرح مصوب سفر مقام معظم رهبری به قزوین با ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار تکمیل و اجرایی شده که جهاد کشاورزی با ۸۰ طرح، راه و ترابری با ۶۶ طرح، آب و فاضلاب روستایی با ۶۵ و بنیاد مسکن با ۱ پروژه ۷ بیشترین تعداد طرح‌ها را بخود اختصاص دادند.
احداث ورزشگاه ۱۵ هزارنفری و ۵۰ زمین و سالن ورزشی، بزرگراه قزوین- تاکستان و قزوین، بویین‌زهرا، بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی ولایت شهر قزوین و اجرای ۸۰ پروژه آب‌رسانی کشاورزی روستایی از مهم‌ترین مصوبات سفر معظم له به استان قزوین است.

در این سفر همچنین مطالعات چند پروژه دیگر آغاز شد که پس‌ازآن در سفر‌های مختلف دولت ردیف اجرایی آن‌ها گرفته شد که تخصیص سهم بیشتری از آب شاهرود و طالقان به قزوین، تغذیه مصنوعی در نقاط مختلف دشت قزوین، مطالعه شش سد مخزنی و احیای دشت قزوین ازجمله آن‌هاست.

در این میان توجه ویژه به سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال، نوع آوری و خلاقیت، تلاش برای اجرای تعهدات برنامه‌های مصوب و اهتمام به اولویت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و توسعه بخش تعاونی برای رشد اشتغال در همه بخش‌ها دیده‌شده است.

انتهای پیام/

 

سالروز سفر مقام معظم رهبری به قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار