وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:کتابخانه‌های تخصصی ظرفیت عظیمی در جهان اسلام و قرارگاهی برای گسترش تولید علم به شمار می رود.

کتابخانه‌های تخصصی قرارگاهی برای گسترش تولید علمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛صالحی،وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش کتابخانه های تخصصی گفت:کتابخانه ها به عنوان مراکز گفتگوی علمی و فرهنگی به سرعت تبدیل به یک دانشگاه و باشگاه علمی و فرهنگی شده اند که می توانند نقش موثری در تولید علم داشته باشند.

وی از کتابخانه به عنوان یکی از خطوط اصلی وحدت حوزه و دانشگاه یاد کرد و افزود: این باشگاه های فرهنگی که مرکز اهالی علم و فرهنگ و ادب است می تواند موجب اتحاد واقعی حوزویان و دانشگاهیان شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتابخانه های تخصصی استان قم و به خصوص کتابخانه های حوزه دین و علوم اسلامی را به عنوان یک ظرفیت عظیم در جهان اسلام دانست و افزود: این کتابخانه ها می تواند علوم انسانی و اسلامی را در جهان پشتیبانی کند.

صالحی با بیان اینکه در کتابخانه های عمومی و تخصصی باید به مسائل جدید پرداخته شود تاکید کرد: مسئولان کتابخانه ها این را در نظر داشته باشند که پرداختن به کتاب های بارها تکرار شده مفید نیست و باید این روش از بین برود و به جای آن بر روی مسائل جدید و نو تمرکز شود.

آیت الله استادی دبیر شورای عالی حوزه های علمیه هم در این همایش بر بکارگیری شیوه های نوین و جدید تاکید کرد و گفت: راه مطالعه باید برای محققان و پژوهشگران تسهیل شود تا شاهد گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه باشیم.

در این همایش از 5کتاب تخصصی در حوزه علوم دینی رونمایی و از نه نفر از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی تجلیل شد.

انتهای پیام/ش

سخنان وزیر ارشاد در همایش کتابخانه های تخصصی در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار