عضو فراکسیون امید گفت: انتقادات وارده به بودجه وارد است زیرا اقتصاد ما توان شوک‌های این چنینی را ندارد.

افزایش قیمت حامل‌های انرژی بر روی صنعت تأثیرگذار است/ اقتصاد ما تحمل شوک‌های این چنینی را نداردمحمدرضا نجفی عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه لایحه بودجه سال 97 در حوزه درآمدی باید به شدت در مجلس بررسی شود، گفت: باید مشخص شود سرفصل‌های درآمدی بودجه تا چه حد تحقق‌پذیر است.

وی با اشاره به اینکه بخش‌هایی از بودجه که منجر به افزایش قیمت و تورم می‌شود باید اصلاح شود، افزود: افزایش قیمت‌ها باید در حد معقول و کشش بخش‌های اقتصادی و جامعه باشد و نباید شوک‌های غیرقابل تحملی را برای قشر کثیری از جامعه ایجاد کنیم.

نجفی تأکید کرد: افزایش قیمت در لایحه بودجه سال 97 که منجر به تورم یا رکود، بروز نارضایتی‌های اجتماعی و... می‌شود را باید اصلاح کرد و هرکدام از سرفصل‌های درآمدی را باید از حیث آثار و نتایج بر شاخص‌های اجتماعی و اقتصادی مورد بررسی قرار داد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با تأکید بر اینکه بعد از بررسی کلیات بودجه نگرانی‌هایی برایم ایجاد شده است، تصریح کرد: در بخش‌هایی از بودجه، سازمان برنامه و بودجه باید نظراتش را به صورت مستند و محاسبات پشتیبان ارائه کند تا مطمئن شویم در حوزه درآمدی بودجه موجب گرفتاری و مشکل برای بخش‌های مهم جامعه نمی‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی را بر روی صنعت تأثیرگذار دانست و گفت: انتقادات وارده طی این چند روز را نسبت به این مورد از بودجه وارد می‌دانم زیرا اقتصاد ما توان شوک‌های این چنینی را ندارد.

نجفی ادامه داد: با نگاهی به تجارب گذشته در سال 89 متوجه می‌شویم که تقریبا شرایطی مشابه امروز ایجاد شد که افزایش قیمت یک باره موجب تورم، رکود و آسیب به اشتغال شد لذا نباید بی‌توجه اقدام کرد.

وی بیان کرد: ما به مردم و دولت باید اطمینان بدهیم که بدون تعمق جدی در اجزای درآمدی بودجه از آن عبور نمی‌کنیم و حتی سازمان برنامه و بودجه هم باید اگر افزایش قیمت حامل‌ها را موجب تنها افزایش 2.5 درصد تورم می‌داند آن را امضا و تضمین کند که اتفاق دیگری نخواهد افتاد.

عضو فراکسیون امید خاطرنشان کرد: تورم بیشتر در کشور برای خانواده‌هایی که از نظر مالی در مضیقه هستند، قابل تحمل نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۸ ۲۴ آذر ۱۳۹۶
کسانی که پیشنهاد افزایش قیمت سوخت را دادند . از موهبتی بنام عقل محرومند. خب جز این از اونها انتظاری نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۸ ۲۴ آذر ۱۳۹۶
کسانی که پیشنهاد افزایش قیمت سوخت را دادند . از موهبتی بنام عقل محرومند. خب جز این از اونها انتظاری نیست.
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۳:۲۰ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
بنزین باید گرون بشه تا الودگی هوا کمتر بشه و به دولت محترم کمک بشه
Iran (Islamic Republic of)
ایمانی
۰۷:۲۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۶
کمک بشه که گند بزنه به زندگی مردم
آخرین اخبار