پورابراهیمی در نطق میان‌دستور:

عدد و رقم‌های بودجه 97 نگرانی‌های ما را بیشتر کرده است

رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: عدد و رقم‌های بودجه 97 نگرانی‌ ما را بیشتر کرده است که با توجه به نظرات کارشناسی تغییرات لازم را اعمال می‌کنیم.

عدد و رقم‌های بودجه 97 نگرانی‌های ما را بیشتر کرده استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در جلسه علنی امروز در نطق میان‌دستور اظهار کرد: این روزها اقدامات اخیر آمریکا و خواب شوم آنان در تعرض به بیت‌المقدس؛ قبله اول مسلمانان مطرح است که امیدواریم با تدابیر فرماندهان عزیز کشورمان چون سردار سلیمانی تعبیر نشود و  همه نقشه‌های آنها نقش بر آب شود.

وی با اشاره به اینکه قرار است در هفته‌های آینده رئیس جمهور به استان کرمان سفر کند، ادامه داد: حدود 10 روز است که استان کرمان درگیر زلزله شده و مرکز استان و برخی از شهرستان‌ها دچار این مشکل شده‌اند که شرایط خاصی را ایجاد کرده است.

نماینده مردم کرمان تصریح کرد: امروز نگرانی‌های جدی در بین مردم کرمان وجود دارد که اگر دستگاه‌های حمایتی اقدامات لازم را انجام ندهند، نمی‌توانند در این مسیر گام بردارند.

پورابراهیمی ادامه داد: خبرها حاکی از آن است که اعتبار عملیاتی برای کمک به مردم شهرستان‌های کرمان هنوز فراهم و عملیاتی نشده و از این جهت نگرانی‌های جدی وجود دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی بیان کرد: تسهیلات بانکی که قرار است امروز به مردم داده شود، پاسخگوی بازسازی نیست و باید در این حوزه بازنگری جدی شود، هیئت وزیران باید تصمیمی بگیرد که همه استان‌های زلزله‌زده بتوانند با مقاوم‌سازی اقدامات لازم را انجام دهند و از این بحران‌ خارج شوند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت تلفن‌های همراه در زمان بحران زلزله بسیار نگران‌کننده است، گفت: ظاهرا اپراتورها گوش به فرمان کسی نیستند و  اقداماتشان صرفا جهت کسب درآمد است و درخواست ما این است که این موضوع پیگیری شود.

نماینده مردم کرمان افزود: وضعیت امکانات برای کمک به زلزله‌زدگان در استان کرمان شامل چادر، کانکس و سایر کمک‌هایی که باید وجود داشته باشد، مطلوب نیست و امروز انبارهای هلال‌احمر در کرمان خالی است و درخواست بنده از رئیس جمهور و دستگاه‌های ذی‌ربط این است که قبل از سفرشان به استان کرمان اقدامات عاجل را در این بخش انجام دهند تا ما درباره این مسائل با مشکلات جدی مواجه نشویم.

پورابراهیمی در ادامه گفت: ما براساس ماده 30 برنامه ششم توسعه قرار بود در جهت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان عمل کنیم که تا امروز هیچ اقدامی در این باره انجام نشده است و ما در لایحه بودجه هم چیزی در این باره نمی‌بینیم و درخواست ما این است که هرچه زودتر این مسئله عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: موضوعات مربوط به وضعیت وزارت رفاه و خبرهایی که از آنجا می‌آید بسیار نگران کننده است، عدم شفافیت و بروز تخلفات گسترده در مجموعه‌های اقتصادی وزارت رفاه و تأمین اجتماعی زمینه را برای ایجاد بحران اقتصادی بزرگی در کشور فراهم می‌کند و اگر رئیس جمهور برای این وزارتخانه تصمیمی نگیرد، نگرانی‌ها جدی است و با ادبیات سیاسی نمی‌توان این وزارتخانه را اداره کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: گزارش‌هایی که از وضعیت صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تأمین اجتماعی و شرکت‌های اقتصادی زیرمجموعه آن به گوش می‌رسد نگران کننده است و باید مورد توجه قرار گیرد.

پورابراهیمی درباره وضعیت لایحه بودجه سال 97 هم اظهار کرد: رئیس جمهور در روز ارائه لایحه بودجه بیان کرد که اگر ما می‌خواهیم اهداف عملیاتی شود، باید به این بودجه رأی دهیم، در حالیکه عدد و رقم‌هایی که در این بودجه می‌بینیم نگرانی‌های ما را بیشتر کرده است و در کمیسیون تلفیق و با توجه به نظرهای کارشناسی کمیسیون‌های تخصصی تغییرات لازم را در بودجه اعمال و آن‌را اصلاح می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار