مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، احیای اراضی تخریب شده را از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره کل بیان کرد.

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ ذبیح الله غریب در نشست کارگروه توسعه باغات در اراضی شیب‎دار چهارمحال و بختیاری گفت: احیای اراضی تخریب شده بخصوص مراتع، از مهم‌ترین اهداف جهادکشاورزی می‌باشد.

وی افزود: تا کنون پرونده سه هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری از طریق این کارگروه و در قالب ماده سه، جهت واگذاری به بهره برداران، به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ارائه شده است.

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تأثیر مستقیم پوشش گیاهی و مرتعی در میزان بارش و کاهش خشکسالی اضافه کرد: هر چقدر پوشش گیاهی بهتر باشد، تاثیر بیشتری در میزان بارندگی دارد.

غریب با بیان اینکه توسعه کشت گیاهان دارویی و باغات در اراضی شیب دار، به عنوان یک اولویت در وزارت جهادکشاورزی دنبال می‌شود ادامه داد: سند توسعه گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری نیز در سال ۹۴ تدوین شد که توسعه و اجرای آن با تمام توان پیگیری می‌شود.

وی، همچنین توجه به پتانسیل خاک و منابع آبی را رمز موفقیت در امور کشاورزی و منابع طبیعی بیان و تأکید کرد: تأمین بذر هم نیازمند توجه و گام اساسی است که باید با ارائه تسهیلات برای ایجاد مراکز تولید بذر به فارغ التحصیلان دانشگاهی، در این زمینه اقدام نمود.

انتهای پیام/ن

اراضی تخریب شده احیا می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار