با موافقت نمایندگان نحوه تشکیل هیئت‌های تطبیق مصوبات شهرستان‌های استان تهران مشخص شد.

نحوه تشکیل هیئت‌های تطبیق مصوبات شهرستان‌های استان تهران تعیین شدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  نمایندگان در صحن علنی امروز (سه شنبه، 21 آذرماه) در جریان بررسی جزئیات طرح اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران ماده 2 و 3 را بررسی و تصویب کردند.

براساس ماده 2؛ یک تبصره به ماده 63 این قانون به عنوان تبصره 1 الحاق و شماره تبصره‌های این ماده اصلاح‌ می‌شود.

تبصره 1 تصریح می‌کند: دبیرخانه دائمی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات در مجلس شورای اسلامی در اجرای ماده 53 این قانون با امکانات موجود مجلس شورای اسلامی مستقر می‌شود. کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور موظف است مطابق آئین‌نامه داخلی مجلس سازمان متناسب حداکثر ظرف مدت 6 ماه تهیه نموده و به منظور تصویب در اختیار کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی قرار دهد.

این ماده با 156 رأی موافق، 14 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 226 رأی مأخوذه به تصویب رسید.

همچنین ماده 3 این طرح نیز تصریح می‌کند: تبصره 5 ماده 90 قانون به شرح زیر اصلاح می‌شود:
تبصره 5_هیئت‌های تطبیق مصوبات شهرستان‌های استان تهران به شرح ذیل تشکیل می‌شود:
الف_هیئت تطبیق مصوبات تهران، شهرری و تجریش به عضویت و ریاست فرماندار تهران و عضویت یک قاضی به انتخاب رئیس قوه قضائیه و یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران به انتخاب این شورا تشکیل می‌شود.

در این خصوص مصوباتی که به شهرری و تجریش مربوط می‌شود با حضور فرمانداران ری و شمیرانات بررسی می‌شود.

ب_ هیئت تطبیق مصوبات شهرهای باقرشهر، کهریزک و حسن‌آباد فشافویه و قیامدشت به عضویت و ریاست فرماندار شهرستان ری و عضویت یک قاضی به انتخاب رئیس قوه قضائیه و یکی از اعضای شورای اسلامی استان تهران به انتخاب این شورا تشکیل می‌شود.

ج_ هیئت تطبیق مصوبات شهرهای اوشان، فشم، میگون، شمشک و لواسان به عضویت و ریاست فرماندار شهرستان شمیرانات و عضویت یک قاضی به انتخاب رئیس قوه قضائیه و یکی از اعضای شورای اسلامی استان تهران به انتخاب این شورا تشکیل می‌شود.

د_ هیئت تطبیق مصوبات شورای اسلامی شهرهای بومهن و پردیس به عضویت و ریاست فرماندار شهرستان پردیس و عضویت یک قاضی به انتخاب رئیس قوه قضائیه و یکی از اعضای شورای اسلامی استان تهران به انتخاب این شورا تشکیل می‌شود.

این مصوبه با 142 رأی موافق، 35 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 224 رأی مأخوذه به تصویب نمایندگان رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار