مدیر کل کمیته امداد استان زنجان از توانمند سازی ۱ هزارو ۵۰ خانوار مددجوی کمیته‌ی امداد طی امسال خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ صفری مدیر کل کمیته امداد استان زنجان گفت:رویکرد کمیته امداد در حوزه خدمت‌رسانی به جامعه با هدف زمینه‌سازی برای توانمندسازی خانوار‌های مددجویی تحت حمایت این نهاد و خروج آن‌ها از چرخه حمایتی است.
وی افزود: کمیته امداد در حوزه مشارکت‌های مردمی گفتمان سازی فقرزدایی در جامعه به‌منظور شکل‌گیری مشارکت همگانی در فرآیند فقرزدایی از طریق سنت‌های حسنه اسلامی انفاق، احسان و نیکوکاری و زکات است.
صفری به ویژگی‌های برجسته کمیته امداد نیز اشاره کرد و ادامه داد: فعالیت‌های کمیته امداد در حوزه محرومیت‌زدایی به پشتوانه دو سرمایه بزرگ اجتماعی مردم و رهبری شکل‌گرفته و موجب بابرکت شدن خدمات این نهاد در بخش‌های مختلف می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه اقشار نیازمند و دهک‌های پایین جامعه بیشترین آسیب را از چالش‌های اقتصادی و رکود در جامعه می‌بینند، ادامه داد: تلاش می‌کنیم با زمینه‌سازی برای مشارکت مردم در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد و هم‌افزایی آن با منابع داخلی این نهاد، کارکرد‌های کمیته امداد در حوزه محرومیت‌زدایی موجب شیرین‌تر شدن ذائقه دهک‌های پایین جامعه از نظام ولایی و افزایش سرمایه اجتماعی نظام شود.
صفری گفت: راهبرد کمیته امداد در حوزه خدمت‌رسانی به جامعه هدف زمینه‌سازی برای شکوفایی استعداد‌ها و تلاش برای کسب معاش در بین خانوار‌های تحت حمایت این نهاد و ترویج سبک زندگی دینی در بین گروه‌های مختلف مددجویی با استفاده از برنامه‌های فکری و فرهنگی در این بخش است.
وی با اشاره به اینکه با همین رویکرد سالانه ۱۰ درصد از جامعه هدف کمیته امداد توانمند شده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج می‌شوند، افزود: سال گذشته هزار و ۵۰ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از طریق ایجاد اشتغال و مددکاری حرفه‌ای توانمند شده و از چرخه حمایتی این نهاد در استان زنجان خارج‌شده‌اند.
صفری همچنین گفت: برنامه‌ریزی‌شده است جشن خودکفایی و توانمندی 2هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در پایان امسال برگزار شود.
انتهای پیام/ر

پیش بینی توانمند سازی ۲ هزار خانوار مددجوی زنجانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.