چهارمین نمایشگاه بزرگ تولیدی صادراتی صنعت لوستر در مصلی امام خمینی (ره) با حضور رؤسای اتحادیه آغاز به کار کرد.

افتتاح چهارمین نمایشگاه تولیدی صادراتی صنعت لوستربه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، چهارمین نمایشگاه صنعت لوستر که ترکیبی از هنر و صنعت بوده شامل دو بخش است. بخش اول شامل لوسترهای تولیدی صادراتی برای یافتن بازارهای صادراتی و فروش به کشورهای مختلف جهان و بخش دوم ویژه فروش داخلی بوده که در این بخش لوسترهای ارائه شده با تخفیف و به صورت اقساطی برای مردم در معرض فروش قرار گرفته است.

در این نمایشگاه بیش از 150 تولیدکننده لوستر و  چراغ های روشنایی و تزیینی از سراسر کشور، انواع لوسترهای سقفی و دیواری، لوسترهای مساجد و زیارتگاه ها، انواع چراغ های تزیینی منازل، شمعدانی، چراغ های تزیینی شرکت ها، ادارات و هتل ها، چراغ های شهری، چراغ های فضای باز، مجسمه ها و تابلوهای تزیینی و صدها مدل از لوسترها و روشنایی ها را ارائه کردند.

این نمایشگاه با هدف توسعه و افزایش تولید به این صنعت در کشور، افزایش راندمان تولید، یافتن جدید بازارهای صادرات، افزایش صادرات، آشنایی با مهمترین صنایع و تجهیزات صنعت لوسترسازی جهان و اشتغال زایی برپا شده است.

اکنون 400 کارخانه تولیدکننده لوستر و چراغ های روشنایی و تزیینی در کشور فعال بوده که حدود 40 هزار نفر به صورت مستقیم در آنها شاغل هستند و بیش از یکصد هزار نفر هم به صورت غیرمستقیم در این صنعت اشتغال دارند.

حدود 70 درصد مواد اولیه تولید لوستر و چراغ های روشنایی تزیینی کشور از داخل تهیه می شود و تولیدات داخل هم پاسخگوی بیش از 80 درصد نیاز داخل است.

انواع لوسترها و چراغ های روشنایی تزیینی تولید داخل به کشورهای آسیای مرکزی و منطقه قفقاز و حتی ایتالیا که یکی از به نام های صنعت لوستر جهان بوده صادر می شود.

کیفیت لوسترهای تولیدی کشور با نمونه های تولیدات آلمان و فرانسته رقابت کرده و تنوع تولید لوستر کشور نسبت به گذشته روندی صعودی داشته و سرمایه گذاری های بسیاری هم در این بخش صورت گرفته  و نوآوری و توسعه در صنعت لوستر در حال افزایش است.

در 6 ماهه نخست امسال بیش از 450 میلیون دلار انواع لوستر به دیگر کشورها صادر شده و در صورت حمایت عملی دولت از تولیدکنندگان برای تسهیل صادرات این رقم مستعد صعود خواهد بود.

انتهای پیام /

کیفیت لوسترهای تولیدی کشور با نمونه های خارجی در رقابت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار