احتمال کاهش ذخایر نفت خام آمریکا به افزایش بهای طلای سیاه منجر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال احتمال کاهش ذخایر نفت خام آمریکا و همچنین پس از موافقت کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در هفته گذشته برای تمدید توافق نفتی، بهای طلای سیاه امروز (سه شنبه) با افزایش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 6 سنت افزایش (معادل 0.1 درصد)، به 62 دلار و 51 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 12 سنت افزایش (معادل 0.2 درصد)، 57 دلار و 59 سنت در هر بشکه معامله شد.

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پیشتر موافقت کردند توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا مارس 2018 تمدید کنند. به دلیل منقضی شدن این توافق در ماه مارس، اعضای اوپک هفته گذشته نشستی تشکیل دادند تا در خصوص تمدید این توافق پس از ماه مارس مذاکره کنند. در نهایت اعضای اوپک موافقت کردند برای مقابله با اشباع بازار نفت، این توافق را تا پایان سال جاری میلادی تمدید کنند.

داده های رویترز نشان داد در ماه نوامبر، سطح تولید نفت خام اوپک با 300 هزار بشکه کاهش به کمترین سطح از ماه مه رسیده است. با وجود تلاش کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای کاهش سطح تولید، افزایش فعالیت های حفاری آمریکا تاکنون چندین بار تلاش این سازمان را بی نتیجه کرده است. اما کارشناسان پیش بینی کردند که ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته با کاهش همراه بوده است. داده های درباره ذخایر نفت خام آمریکا قرار است تا فردا منتشر شود.

به دنبال تقویت ارزش دلار، بهای طلا نیز در معاملات روز گذشته با کاهش همراه بود و به پایین ترین سطح در 4 هفته گذشته رسید. این افزایش ارزش دلار پس از تصویب طرح مالیاتی جمهوری خواهان در مجلس سنای آمریکا اتفاق افتاد. بهای هر اونس طلا با 0.5 سنت کاهش به 1274.16 دلار رسید.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار