شیراز در بین ۸ کاندیدای شهر خلاق ادبیات در جهان قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛سعدالله نصیری قیداری دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران در مراسم برگزاری پیش‌ همایش بین‌المللی ادبیات زبان با اشاره به قرار گرفتن شیراز در بین ۸ شهر جهان کاندیدای شهر خلاق ادبیات گفت: در این زمینه کارگروهی در دانشگاه شیراز تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی بیان کرد: تاکنون ۲ شهر ایران به شبکه شهر‌های خلاق جهان پیوسته‌اند که رشت به عنوان شهر خلاق در زمینه تغذیه و اصفهان نیز به عنوان شهر خلاق جهان در زمینه صنایع دستی معرفی شده است.

نصیری قیداری تصریح کرد: شیراز در زمینه ادبیات مشهور بوده و دیار شعرا، فلاسفه و اندیشمندان است و از جایگاه ویژه‌ای بین شهر‌های جهان برخوردار است.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران افزود: در این راستا با تشکیل کارگروهی ویژه در دانشگاه شیراز که از روز گذشته فعالیت خود را آغاز کرده استادان تاریخ و ادبیات تشکیل پرونده را در این زمینه انجام می‌دهند.

نصیری با بیان اینکه در شبکه شهر‌های خلاق جهان، محوریت پیگیری امور بر عهده شهرداری‌ها است، افزود: در این زمینه شهرداری شیراز نقش بسیار مهمی دارد و با توجه به علاقه‌مندی شهردار شیراز انتظار می‌رود به یک نتیجه مطلوب برسیم.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو استانداری فارس ادامه داد: این سازمان متولی امور استان پیگیر روند انتخاب شیراز به عنوان شهر خلاق ادبیات جهان اعلام آمادگی کرده است، و علاوه بر ثبت شهر خلاق ادبیات در رابطه با چاپ گلستان سعدی به زبان انگلیسی نیز برنامه ریزی شده و این امرنیز انجام می‌شود.

نصیری قیداری اظهار کرد: امسال توانستیم بعد از سه سال دانشگاه جندی‌شاپور ایران را به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه جهان با ۱۷۵۰ سال سابقه در یونسکو به ثبت برسانیم.
انتهای پیام/ت

کاندیدا شدن شیراز برای انتخاب شهر خلاق ادبیات جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.