امام جمعه اهواز خواستار شد؛

مصوبه استخدام غیر بومی ها در شرکت نفت لغو شود

خطیب نماز جمعه اهواز خواستار لغو مصوبه استخدام غیر بومی ها در شرکت نفت شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، خطیب نماز جمعه اهواز در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این کلانشهر بیان کرد: تصمیم غیر اصولی صنعت نفت در خصوص جذب نیروهای غیر بومی در میدان های نفتی خوزستان، این استان را با بحران جدی روبرو ساخته و زمینه را برای سوء استفاده دشمنان از جوانان فراهم می نماید.

وی با تاکید بر لغو مصوبه جذب 2 هزار و 500 نیروی غیر بومی در میدان های نفتی خوزستان توسط کارگزاری صنعت نفت، اذعان داشت: اجرای این مصوبه مانند یک عارضه بیماری، برای هر کشور و نظامی یک خطر بزرگ محسوب می گردد.

آیت الله موسوی جزایری تصریح کرد: بی مهری مسئولان صنعت نفت نسبت به جذب نیروهای بومی استان‌ها برای هیچ یک از مسئولان خوزستان و ائمه جمعه قابل قبول نیست، چرا که این میدان های نفتی در این استان بوده و براساس قانون اولویت با نیروهای بومی است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه افزود: نیروهای بومی مناطق هویزه، جفیر و سوسنگرد بیش ترین سهم را باید از این استخدامی داشته باشند، چرا که تخصص لازم را داشته و اگر هم در این خصوص نیازمند تخصص بیش تر هستند می توان آن را با برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزشی تقویت کرد.

خطیب نماز جمعه اهواز بیان داشت: تمامی علما و ائمه جمعه خوزستان نامه ای را مبنی بر این بی مهری صنعت نفت برای رییس جمهوری آماده کرده اند تا اعتراض خود را نسبت به این مساله مهم نشان دهند.

آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری اظهار کرد: مسئولان باید گوش های خود را باز کنند و بدون ملاحظه عواقب کار، دست به این اقدام نزنند، چرا که نادیده گرفتن حقوق نیروهای بومی باعث نگرانی شده و دشمن را از این موضوع خرسند می کند.

امام جمعه اهواز گفت: دشمنان اسلام هر روز به دنبال بهانه ای برای ایجاد تفرقه در خوزستان هستند و نباید با این اقدام این بهانه را به دست دشمنان بدهیم.

وی اظهار داشت: در خصوص جذب نیروهای بومی در میدان های نفتی خوزستان هیچ توجیهی از هیچ مسئولی پذیرفته نیست.

آیت الله موسوی جزایری اذعان کرد: اگر این مسئولان می توانند با عدالت رفتار کنند، بر سر کار بمانند و اگر هم نمی توانند که در نظام جمهوری اسلامی که نظام عدالت است، جایی برای آن ها نیست.

خطیب نماز جمعه اهواز اذعان داشت: استاندار و برخی از نمایندگان خوزستان نیز در این خصوص اعتراض خود را نشان داده اند.

وی در ادامه تصریح کرد: بی مهری صنعت نفت در خصوص استخدام 2 هزار و 500 نیروی غیر بومی در خوزستان، جوانان این خطه را به سمت دشمن سوق می دهد که جا دارد مسئولان در این خصوص تجدید نظر کنند.

آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری اظهار داشت: یکی دیگر از مسایلی که باید مورد توجه قرار گیرد رسیدگی به آسیب دیدگان زلزله زده کرمانشاه است که با توجه به گزارش ها، آن ها نیازمند کانکس و وسایل گرمایشی هستند که امید می رود مردم خوزستان در این خصوص آستین همت را بالا بزنند.

وی همچنین به حصر خانگی عالم عالیقدر آیت الله شیخ عیسی قاسم توسط رژیم آل خلیفه در بحرین اشاره و اظهار کرد: حصر این عالم گرانقدر که اکنون شرایط جسمی مناسبی ندارد جنایت دیگری است که چهره پلید رژیم آل خلیفه را نمایان تر می کند.

خطیب نماز جمعه اهواز افزود: باید این فرد عالیقدر را پزشکان متخصص معالجه کنند و این حصر نیز از ایشان برداشته شود.

امام جمعه اهواز همچنین به فرا رسیدن هفته وحدت اشاره کرد و بیان داشت: بحث شیعه شدن سنی ها مطرح نیست، بلکه وحدت بین شیعه و سنی مورد توجه است که هفته وحدت بر همین اساس نامگذاری شده است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان اذعان کرد: سال ها است که رژیم آل سعود از طریق شبکه های ماهواره ای خود اقدام به فحاشی ضد نظام اسلامی می کند و این در حالی است که بسیاری از کشورهای منطقه و اسلامی به ایران اسلامی ارادت خاص دارند.

آیت الله موسوی جزایری گفت: در هفته وحدت همواره بر ایجاد ارتباط قوی تر بین شیعه و سنی تاکید شده و خوشبختانه در کشور ما این ارتباط بسیار نزدیک است.

وی در ادامه با محکوم کردن جنایت های رژیم آل سعود در یمن اظهار داشت: جماعت وهابی 2 سال پیاپی است که دست به اقدامات جنایتکارانه در یمن می زنند که جا دارد دیگر سر عقل آیند و دست از کودک کشی بردارند.

انتهای پیام/گ

امام جمعه اهواز خواستار لغو مصوبه استخدام غیربومی ها در شرکت نفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.